במפלגת הבית היהודי יש חילוקי דעות סביב נאומו של בנט והוויכוח הסוער עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. כזכור, אתמול (ג') בשעות הבוקר, נאם בנט בכנס הביטחון הלאומי וטען כי התפיסה הביטחונית הישראלית משובשת ובנויה בעיקר על מיגון ולא על התקפיות. בכך תקף השר בנט בחריפות, את המדיניות של ראש הממשלהבנימין נתניהו ואת שר הביטחון משה יעלון. בעקבות כך השיב נתניהו כי בנט "מפריח סיסמאות באוויר" ומתנהג כ"טוקבקיסט באופוזיציה".

בשיחה עם מערכת 'כיפה' טוענים גורמים בסביבתו של השר אורי אריאל ובמפלגת הבית היהודי כי ישנה תמיכה גורפת במדיניות הביטחונית עליה דיבר בנט בנאום אתמול בכנס לביטחון לאומי: "למרות שכל חבר כנסת אמור להגיב לך בעצמו, אני יכול לומר לך שכל הח"כים הם בעד בנט. הרי המציאות הביטחונית היא בלתי נסבלת ונתניהו ובוגי לא מחזקים את המצב הביטחוני, הם רק שומרים על המצב הקיים".

אריאל ציין הבוקר בראיון שהעניק לרדיו ירושלים, כי הביקורת של בנט עניינית מאוד: "האזנתי לנאומו של השר בנט במכון למחקרי ביטחון לאומי, והדברים ששמעתי הם ביקורת נכוחה וחשובה. אני שומע שלשכת רוה"מ אומרת שאלו דברים שהוא שמע בקבינט ומנכס אותם לעצמו. טוב, בסדר, אז אלו דברים רציניים, גם לשכת רוה"מ אומרת, אז מה התגובה, או מה עושים? זו השאלה הרצינית. מה עושים במצב הבטחוני העכשווי?"

עוד הוסיף שר החקלאות כי "כשאומרים את הדברים בצורה מכבדת, נשמעת, הייתי מצפה מלשכת שר הביטחון וגם מלשכת רוה"מ, שיתייחסו באופן ענייני. הם יכולים להגיד שהשר בנט טועה בדבר זה או אחר, ולא לעסוק בדברים השוליים."

מהדוברות של שולי מועלם נמסר ל'כיפה' כי "באופן טבעי המפלגה תומכת בבנט. בקונטקסט הנוכחי בוויכוח עם נתניהו והנאום של בנט, יו"ר הסיעה תומכת בקו הזה וחושבת שצריך להיות אקטיביים - בנוגע לכל היוזמה של החשיבה מחוץ לקופסה. אין ספק שהיא בעדו יחד עם שאר חברי המפלגה".

גם מהדוברות של שרת המשפטים איילת שקד, נמסר כי השרה תומכת בבנט ובדעותיו. עם זאת, חלק גדול מהח"כים במפלגה, 4 במספר מסרבים להתייחס בצורה מפורשת לדבריו - בצלאל סמוטריץ', ניסן סלומינסקי, מוטי יוגב ואלי בן דהאן סירבו להגיב ולהעניק תמיכה מפורשת לדבריו של יו"ר המפלגה.