דבריו של ראש הממשלה בנימין נתניהו אמש בכנס בארצות הברית, לפיהם הוא לא שולל מהלך מדיני חד-צדדי מול הפלסטינים, מעוררים ביקורת חריפה בקרב גורמים רבים. "כל מסירת שטח חד-צדדית לערבים היא שגיאה כבדה, תמיד", אמר הבוקר (ד') שר החינוך ויו"ר הבית היהודי נפתלי בנט. "הדיבור על זה בעיצומו של גל טרור מעביר מסר הפוך מהנדרש. האויב צריך לקבל עונש על הטרור ולא פרס על רצח יהודים. אין ספק שיש לעשות מהלך חד-צדדי: החלת הריבונות הישראלית ביישובים הישראלים ביהודה ושומרון. אם הטרור ישתלם - הטרור יתגבר" התריע בנט.

דבריו של בנט מגיעים, כאמור, בתגובה לנאום שנשא אמש (ג') נתניהו בכנס של מכון CAP, המזוהה עם השמאל ועם המפלגה הדמוקרטית בארצות הברית. במהלך הכנס הצהיר ראש הממשלה כי "מהלך חד-צדדי (ישראלי) בגדה הוא אפשרי, אבל הוא צריך לעמוד בתנאי הביטחון של ישראל ולהיות חלק מהבנות בינלאומיות רחבות".

נתניהו שהגיע לארה"ב כדי להיפגש עם הנשיא האמריקאי ויהודי ארצות הברית, ציין כי המהלכים החד צדדים עליהם הוא מדבר צריכים להיות מגובים גם בהבנות בינלאומיות. לדברי ראש הממשלה, גם אם ישראל תיסוג משטחים, במשא ומתן או בנסיגה חד-צדדית, כדי להימנע מיצירת מדינה דו-לאומית - היא עדיין תשמור על נוכחות ביטחונית. עוד אמר נתניהו כי "סוגיית ירושלים והר הבית אינה פתירה".

פרט לבנט, גם יושבי הראש שדולת ארץ ישראל בכנסת, חברי הכנסת יואב קיש (הליכוד) ובצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) הביעו התנגדות לדבריו של נתניהו, ובדומה לבנט הציעו אף הם צעדים חד צדדיים מצד ישראל: "אנו תומכים בהודעת ראש הממשלה למימוש צעדים חד-צדדיים ביהודה ושומרון. לאחר חודשיים של טרור בלתי פוסק, על ישראל לנקוט צעדים חד-צדדיים של בניה והחלת ריבונות. כך נבהיר לפלסטינים שהטרור אינו משתלם, ושמכל עימות הם רק יפסידו ואילו ישראל תצא מחוזקת".

נתניהו הצליח בנוסף להרגיז את גורמי הימין בישראל כשהביע צער על ההתבטאות שלו ביום הבחירות על כך שהערבים נוהרים בהמוניהם לקלפיות. "ההצהרה שלי הייתה רעה. לא הייתי צריך לומר אותה" אמר נתניהו, וטען כי למרות ההתבטאות, במגזר הערבי הצביעו עבורו יותר ממה שהצביעו למחנה הציוני.