במשרד המשפטים הוחלט לקדם את הצעת החוק הפרטית של ח"כ בצלאל סמוטריץ' לפיו יושוו נציגי עמותות הממומנות על ידי גורמים זרים, ללוביסטים המחוייבים לשאת תג כתום המציין את תפקידם בבואם להפגש עם נציגי ממשל. כמו כן, יחוייבו נציגי העמותות לחשוף את מקורות המימון שלהם ואת העובדה כי הם ממומנים על ידי ממשלות זרות. לעוברים על החוק צפוי קנס בסך כ-29 אלף ש"ח.

את הצעת החוק יזם ח"כ סמוטריץ' לפני כחודשיים, זאת במטרה להגביר את השקיפות בכנסת. בעבר אמר סמוטריץ' כי יש מדינות הרואות מעשה זה כבגידה ושוללות אזרחות של אזרח המקבל מימון מממשלה זרה. ואף הסביר כי החוק לא דורש ענישה על עצם קבלת המימון אבל יחייב דיווח והצהרה על מקורות הכסף.

השרה שקד שהחליטה לקדם את החוק אמרה בעבר כי "התערבותן הבוטה של מדינות זרות בענייניה הפנימיים של מדינת ישראל באמצעות כסף היא תופעה חסרת תקדים, בעלת היקף נרחב, אשר מפירה את כל הכללים והנורמות המקובלים ביחסים שבין מדינות הדמוקרטיות. תמיכה כספית של מדינות זרות בעמותות אשר פועלות במרחב הפנים ישראלי חותרת תחת ריבונותה וצביונה של מדינת ישראל, ומערערת על סמכותה של הממשלה אשר נבחרה על ידי הציבור".

יש לציין כי אמנם החוק לא מבדיל בין השתייכות העמותה למחנה מסויים אבל רובן של העמותות הממומנות על ידי ממשלות זרות הן עמותות שמאל ולכן החוק שנוי במחלוקת במערכת הפוליטית.