שלשה הרוגים בשני פיגועים שאירעו כמעט במקביל בירושלים סמוך לשעה 10:00. ברחוב עולי הגרדום, בשכונת ארמון הנציב, פתחו שני מחבלים בירי ודקירות בתוך אוטובוס בקו 78. אדם כבן 60 נרצח ועוד אחד נפטר מפצעיו, בפיגוע נפצעו 15 בני אדם, מהם מספר במצב קשה. אחד המחבלים נהרג, השני נפצע באורח קשה מאוד.

דקות מאוחר יותר, מחבל התנגש בתחנת אוטובוס ברחוב מלכי ישראל בירושלים ופגע בארבעה בני אדם. לאחר מכן יצא מהרכב והחל לדקור את הפצועים. אחד הפצועים, הרב ישעיהו קרישבסקי נפטר מפצעיו. המחבל נוטרל על ידי שוטרים. משטרת ישראל מסרה כי "מחבל הגיע עם רכב ודרס 3 אנשים שהיו בתחנת אוטובוס במלכי ישראל. לאחר שדרס אותם יצא מהרכב עם סכין והחל לפגוע בהם באמצעותה. המחבל נוטרל ע״י שוטרים".

חיסול המחבל ברחוב מלכי ישראל:

[embed]?type=2&theater[/embed]

במקביל, ברעננה התרחש פיגוע דקירה נוסף. מחבל דקר ארבעה והחל להימלט. אחד הפצועים נמצא במצב קשה עם פצעי דקירה בפלג גופו העליון, שלושה במצב קל.

הפיגוע בארמון הנציב התרחש מאות מטרים בלבד מהישיבה התיכונית בני חיל. מחקירה ראשונית עולה כי מדובר בשני מחבלים שביצעו פיגוע ירי ודקירה. המחבלים עלו לאוטובוס של אגד קו 78, אחד החל לדקור והשני ירה. כוח משטרה ומג״ב שהגיע במהירות הבחין בשני המחבלים באוטובוס , ביצע ירי מדוייק ונטרל אותם. ישנם מספר נפגעים.

(צילום: חטיבת דובר המשטרה)

בתוך כך הותר לפרסום כי שניים מהמחבלים שביצעו פיגועים היום ברעננה וירושלים הם עובדי בזק ועיריית רעננה. המחבל שביצע את הפיגוע הראשון ברעננה היום היה עובד ניקיון של העירייה שדקר אזרחים תוך כדי עבודתו. המחבל מפיגוע הדריסה ברחוב מלכי ישראל הוא עובד של חברת בזק.

הבוקר: פיגוע דקירה ברעננה

סמוך לשעה תשע תקף מחבל תקף עוברי אורח ברעננה ודקר ישראלי באורח קל. אזרחים שהיו במקום התנפלו עליו וניטרלו אותו. הפצוע פונה לבית החולים. כוחות רבים במקום.

מתחקור ראשוני עולה כי המחבל, תושב מזרח ירושלים, הגיע לתחנת אוטובוס ודקר אדם שהמתין בה. אזרחים התנפלו על המחבל, הכו אותו בין היתר במטריה, ופצעו אותו באורח קל עד בינוני.

הרגע לאחר הפיגוע (תמונות קשות לצפיה):

[embed][/embed]

אתמול בערב ניסה מחבל לחטוף נשק מחייל באוטובוס קו 185 בגשר המיתרים בירושלים, ולאחר מאבק מול החייל ואזרח נוסף חוסל.

המחבל תקף את החייל וניסה לחטוף את נשקו, כשהשניים עודם באוטובוס. החייל ואזרח נוסף השתלטו עליו. בהמשך נורה המחבל וחוסל. החייל והאזרח נפצעו באורח קל.

מהמשטרה נמסר כי מחקירה ראשונית של האירוע עולה כי "מחבל ניסה לחטוף נשק מחייל באוטובוס סמוך לבנייני האומה משלא הצליח ניסה לחנוק אותו, שלף סכין ופצע קל את החייל. האוטובוס נעצר כשאזרח נאבק במחבל וכוח משטרה שהיה בסמוך עלה לאוטובוס, שוטר נאבק עם המחבל שככה״נ הצליח לתפוס את נשקו של השוטר. כוח נוסף שעלה הבחין במחבל עם האקדח, ביצע ירי מדוייק ונטרל אותו.