סגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן מתייחס בראיון ל'כיפה' לקיצוץ מסתמן של 25% בתקני הקצונה של הרבנות הראשית, במסגרת תכנית ההתייעלות של הרמטכ"ל גדי אייזנקוט, ומבהיר כי הוא יילחם על מנת לבטל הגזרה.

"הצבא מכין אופציות רבות לצמצום ועלתה גם הצעה לסגור את גלי צה"ל ואת הפנימיות הצבאיות. יש הרבה אופציות ושום דבר עדיין לא חתום בסלע", אומר היום (ג') סגן השר.

לדבריו, רק לאחר שתיבדקנה המשמעויות של ההצעות השונות הן יובאו בפני שר הביטחון והוא יבחר אילו הצעות יאשרו. "שר הביטחון מודע לחשיבות הרבנות הצבאית ולקבלת אוכל כשר בצבא, ואני מאמין שהדברים לא ייראו בפועל כפי שהוצעו בהצעות הראשוניות. אני אלחם כדי שלא יהיה קיצוץ מהותי ברבנות הצבאית".

הרב בן דהן ציין כי בניגוד להתבטאויות שונות, בפועל "אין פגיעה מתמשכת ברבנות הצבאית". לדבריו, "יש אנשים שניזונים מיצירת מחלוקות וקיטובים אבל מערכת הביטחון משתדלת לנהוג בצורה נכונה. הצבא ומערכת הביטחון יודעים להעריך את הרבנות הצבאית, ודווקא עכשיו, כשמדברים על ניסיון לגייס עוד חיילים חרדים לצבא, ולפתוח עוד מסגרות חדשות, החשיבות של הרבנות הצבאית הולכת וגדלה. כולם מבינים שרבנות צבאית מתפקדת כראוי היא התנאי הבסיסי לקליטה של החיילים החרדים".

בדבריו התייחס הרב בן דהן גם לסוגיית הקפאת פעילות מערך הגיור הצה"לי, ואמר "אני מטפל בזה וברור לי שקורס נתיב לא ייסגר. יש כאן משחק לא כל כך הוגן של משרד האוצר עם משרד הביטחון. אנחנו לא ניתן לקורס נתיב להיסגר. הוא חשוב ובעל משמעות גדולה, ויש לגביו הסכמה בציבור הרחב. לא תהיה פגיעה בו".

הרב בן דהן התייחס בנוסף גם לסוגיית הדיינים הספרדיים בבית הדין הרבני הגדול. כזכור, בימים האחרונים מתחוללת סערה בצל דרישה לפיה ימונו דיינים ספרדים דתיים לאומיים לבית הדין, בעוד הרב בן דהן מתנגד למינויים.

"הבחירה היא קשה ויש דיינים ראויים רבים", אומר הרב בן דהן. "אם הייתי יכול למנות את כולם זה היה נפלא, אבל כשממנים שניים צריך לבחור את הבולטים יותר, אשר הינם בעלי הוותק הרבני והדייני הגדול ביותר".

"צריך להבין, מדובר באחריות גבוהה. לפעמים צריך לבטל ולשנות פסקי דין של בית הדין האזורי, וכדי שהביטולים הללו יתקבלו בקרב דייני בית הדין האזורי צריך להיות ברמה גבוהה מאוד", הוסיף הרב בן דהן. "בבית המשפט העליון זה לא קורה? אתה לא יכול לדלג על ההיררכיה המשפטית".

"אני לא מעוניין לקדם ספרדים?", זועם הרב בן דהן. "מיניתי עשרות רבנים ספרדים בהתיישבות העובדת, מיניתי שני רבני ערים ספרדים. במציאות הקיימת אין מה לעשות. הלוואי והיינו יכולים לבחור יותר. אני העליתי את השמות שהוזכרו, אבל ישנם שניים שבולטים מעל כולם - הרב אליעזר איגרא והרב אוריאל לביא. אלו המועדפים של הבית היהודי.