יו"ר ארגון הנשים אמונה, ליאורה מינקה, מותחת ביקורת על משרד הכלכלה על רקע פתיחת שנת הלימודים, וטוענת כי המשרד מערים קשיים בפני הזוגות הצעירים, הסטודנטים וההורים העובדים.

"משרד הכלכלה מערימים עלינו קשיים ומכשולים", אומרת מינקה. לדבריה "המאבק הגדול קשור להגמשת הקריטריונים ותנאי הקבלה למעונות, שנקבעים באופן שרירותי על-ידי משרד הכלכלה, ומערימים עלינו קשיים ומכשולים, שלא ייאמנו".

"הם מעניקים עדיפות משמעותית למשפחות חד-הוריות, או חרדיות שיש בהן רק מפרנסת אחת, ויוצרים צוואר בקבוק ומצוקה גדולה לזוגות צעירים, לסטודנטים ולהורים עובדים", היא מוסיפה.

"המצב הזה אינו משקף נאמנה את צרכי המשק והצהרות הממשלה, בעיקר כשקיים גם פיגור גדול בתוספת בניית כיתות ומעונות. ערב פתיחת שנה"ל, נראה שסגירת הפער העצום בין הביקוש לבין ההיצע - היא האתגר הגדול של הממשלה".

יחד עם זאת, באמונה מציינים לקראת שנת הלימודים כי ישנו גידול במספר החניכים, התלמידות והילדים באולפנות, בכפרי הנוער, במעונות, במכללה ובמדרשות ברחבי הארץ, והוא מגיע לכדי למעלה מ-14 אלף. לצד בתי הילדים, המסגרות הטיפוליות והשיקומיות ומרכזי החירום, ייפתחו בשבוע הקרוב מחדש שעריהם של האולפנות בפרדס-חנה, בירושלים, ובבני ברק, וכן למעלה מ-135 מעונות-יום. החדשים שביניהם - בגבעת שמואל ובמושב זמרת שבנגב.