לא מעט אנשים בארצות הברית מצטיידים בימים אלו במזון, מים וציוד הנדרש לטובת התמודדות עם מצבי קיצון בהם יאלצו לשרוד במשך חודשים ושנים ללא חשמל וללא ציוד בסיסי, בעקבות תיאורית קונספירציה עקשנית הטוענת שסוף העולם יגיע בספטמבר הקרוב, עוד פחות מחודש, ומציגים עדויות מהיהדות.

האסון אשר יפקוד את העולם לא ברור לחלוטין, והוא נע בין אמונות לפיהן תיתכן קריסה כלכלית מהותית, אמונה שיתרחש אסון טבע היסטורי ואחרים בכלל משוכנעים שהארמגדון, יום הדין הנוצרי, קרב ובא ומציגים סימנים מסימנים שונים.

אתרים שונים טוענים כי אסטרואיד אמור לפגוע בעוצמה אדירה בכדור הארץ בסוף ספטמבר ומציגים קודים מהתנ"ך ותחזיות בהן נטען שנבואת דם הירח מלמדת על כך שהסוף קרוב. כעדות הם מסבירים כי במהלך 18 החודשים האחרונים נראו ארבע ירחים של צדק דם, כלומר ליקויים בצדק. על פי אותן טענות, אסטרואיד אשר צפוי להכות בארץ גדול מספיק כדי לגרום להרס חסר תקדים בהיסטוריה האנושית, ושיגרום לרעידות אדמה אדירות וצונמי על פי חלקים גדולים מכדור הארץ בעקבות תזוזת האוקיאנוסים.

בלוגרית בשם ליסה הייבן אשר מפיצה לא מעט תיאוריות קונספירציה טוענת כי דווקא היהדות היא המרמזת העיקרית על אסון כבד אשר צפוי לפקוד את העולם. כראיה היא מביאה בין היתר את העובדה שמדובר בשנת שמיטה, ואומרת כי בשנות שמיטה בהיסטוריה התרחשו אסונות כבדים. "כאשר ישראל הפנתה את גבה לאלוהים השמיטה הפכה לזמן של פסק דין", היא כותבת. "לדוגמא גלות בבל וחורבן הממלכה התרחשו בשנת שמיטה. נוצרים רבים מאמינים שגם כשארה"ב הפנתה את גבה לאלוהים היא החלה לקבל את פסקי הדין, ולמעשה רוב הקריסות שלנו התרחשו בשנת השמיטה. כרגע אנחנו חיים בשנת שמיטה, וטוענים כבר עכשיו שהכספים שלנו הולכים להשתולל. שנת השמיטה תיגמר בספטמבר, ולאחר מכן אנו נכנסים לחודש ההשפעה, הידוע כחודש תשרי, כלומר נקודת השיא".

הייבן מוסיפה ומציינת עובדות אשר לטענתה מרמזות על העובדה ששנת השמיטה הולכת להפיל עלינו אסון: בית המשפט העליון מאשר נישואין הומוסקסואלים, האפיפיור מכריז על רצון לבנות סדר עולמי חדש, שנת השמיטה, שנת היובל, הצעת האו"ם להקים מדינת פלסטין, קריסות בבורסות העולמיות והכרזה של מכון המקדש לרכוש אפר פרה אדומה.

בנאס"א אגב, ניסו כבר ביוני האחרון להרגיע את הרוחות ודובר ארגון החלל פרסם הצהרה המפריכה האפשרות שאסטרואיד יפגע בכדור הארץ. "לנאס"א לא ידוע על שום אסטרואיד או מטאור שנמצא כרגע במסלול התנגשות עם כדור הארץ ולכן הסיכוי שזה יקרה הוא מאוד מאוד קטן. למעשה, למיטב הבנתנו, לא קיים שום עצם גדול שעשוי לפגוע בכדור הארץ במאות השנים הקרובות".

הדבר לא מרגיע את הטענות העקשניות ורבים בארה"ב עוסקים כעת בהתכוננות לאמרגדון הצפוי לדעתם לפקוד את העולם בעוד כחודש בלבד.