סוף סאגת ההטרדות המיניות בבניין האגודה להתנדבות בשכונת גבעת שאול בירושלים.

כזכור, במהלך החודש האחרון נחשף ב'כיפה' כי בשלושה מקרים שונים הוטרדו בנות שירות המתגוררות בבניין האגודה להתנדבות ברחוב הרב נורוק בעיר. לדברי בנות השירות, בשעות הלילה, בזמן שישנו בחדריהן, ביצע בהן הצעיר מעשים מגונים. בנות השירות האשימו את האגודה להתנדבות בטיפול כושל בתופעה ואילו באגודה עצמה הפנו אצבע מאשימה כלפי משטרת ישראל אשר לא עושה די בכדי לטפל בתופעה.

בעקבות המעשים וחשיפות 'כיפה' אף התקיים דיון בוועדה לקידום מעמד האישה בכנסת ויו"ר הוועדה, ח"כ עליזה לביא, הורתה לשלוש העמותות המרכיבות את השירות הלאומי, לנסח נוהל מאורגן לטיפול בהטרדות מיניות בשירות.

השלשלות הפרשה:

- בנות שירות לאומי הוטרדו מינית בקומה מעל משרדי האגודה להתנדבות

- מטריד סדרתי תוקף בבניין האגודה להתנדבות

- ח"כ עליזה לביא לשירות הלאומי: הציגו נוהל ארצי לטיפול בהטרדות מיניות בחודש הקרוב

היום (ד') הודיעה משטרת מחוז ירושלים כי בעקבות מידע מודיעיני שהגיע לידי מפקד השיטור הקהילתי של גבעת שאול, רס"מ מיכאל פינוס, נעצר ע"י חוקרי נוער של מרחב מוריה קטין כבן 15 שהודה בחקירתו בשלושת המקרים.

בחקירתו התגלה כי הנער, תושב העיר, נכנס בפעם הראשונה לבניין בו מתגוררות כ-100 בנות שירות לאומי, תוך ניצול העובדה שהבניין לא היה נעול וביצע באחת מהן מעשה מגונה. מאוחר יותר הצליח ל'עלות' על קוד מנעול הכניסה לבניין ונכנס פעמיים נוספות לבניין, ביצע בבנות מעשים מגונים ונמלט מהמקום.

בסיום ימי מעצרו שוחרר בתנאים. בימים הקרובים יוגש נגדו כתב אישום.

בעקבות המקרים הוגברו אמצעי האבטחה במקום, הוצבו מצלמות וכן אמצעי אבטחה נוספים, הן ביוזמתה של משטרת ישראל והן ביוזמה אישית של האגודה להתנדבות.