שלושה ימים לאחר עצרת החרדים בירושלים, ביום ראשון האחרון, התייחס הרב אליקים לבנון לנושא במכתב לבוגרים תחת הכותרת "מדוע בסופו של דבר לא הייתי בהפגנה".

כזכור, הרב אליקים לבנון, רב השומרון ואלון מורה, אמר כי יגיע להפגנת החרדים כנגד חוק הגיוס מכיוון שמדובר בעצרת תפילה למען התורה אך לבסוף, בעקבות הדברים החמורים אשר נכתבו אודות הרב חיים דרוקמן ב'יתד נאמן' החליט הרב לבנון שלא להגיע להפגנה.

הרב לבנון הסביר כי "הצטרפתי לקריאה להשתתף בהפגנה כי חשבתי שמדובר בתלמידי חכמים, נאמנים וישרים, שכל מגמתם להרבות תורה, והם אכן דורשים את הגדלת התורה, וכל הפוליטיקה ושאר ירקות אינם מעניינים אותם".

"ראיתי שהמטרה השולטת ברחוב, בכרזות וכד', היא התנגדות לשירות הצבאי, לא לימוד ועסק תורה אלא 'ייהרג ועל יעבור'. קריאות וסיסמאות שמשמעותן בשום אופן לא לשרת בצה"ל", ממשיך הרב לבנון ומפרט מדוע לא הגיע לעצרת לבסוף. "מאחר וזו הייתה המגמה, ולמרות שחיפשתי את קולה של תורת אמת, לא מצאתיה. לכן, החלטתי להימנע מלהשתתף בעצרת מחאה זו".

"ידעתי שיש כמה 'בוחשים' שכל אחד מושך לכיוון אחר, אך מבחינתי, חיזוק העסק בתורה היה העיקר ובזה הרגשתי שנכון להתחבר עם החרדים", כותב הרב. "אינני תמים. ידעתי שיש כוחות אחרים".

"לא אכפת ליאיר לפיד מצה"ל ואם החרדים יתגייסו או לא", תוקף הרב. "מה שמניע אותו זה הקולות בקלפי בעוד כך וכך שנים, שם יוכל להניף בגאון את הישגיו: דיכוי החרדים. באותם מסגרת נמצאים גם הפוליטיקאים החרדים, אשר יוכלו לגבש יותר מצביעים כנגד 'עוכרי ישראל', 'שעת השמד' וכד'".

"מגמת חלק מראשי הישיבות, ואולי עסקני הישיבות, היא לצאת כנגד חוק הגיוס. נגד 'הציונים הכופרים' המביאים להפסקת לימוד התורה ולחורבן הישיבות חלילה", כותב הרב.

"כמובן, לא מיניה ולא מקצתיה", ממשיך הרב. "החוק הוא מצוין, גם עבור החרדים, והם יודעים זאת. הבית היהודי, ובמיוחד ח"כ איילת שקד, לחמו כאריות על זכותם של התלמידים, ציונים כחרדים, ללמוד תורה, ובפועל השיגו חוק שהישרים מבין החרדים מברכים עליו".