תכנית חדשה מבקשת להביא אלפי זוגות צעירים מהעולם לירח דבש בחינם בישראל במימון מדינת ישראל ותורמים. התכנית, שעלותה כמיליארד שקלים בשנה, תאפשר לזוגות, עד שלושה חודשים מיום נישואיהם להגיע לארץ לטיול כדוגמת טיולי תגלית.

עד כאן, מדובר בתכנית מבורכת, אך מתברר כי כחלק מהתכנית יתאפשר הצ'ופר גם לזוגות מעורבים - כשרק אחד מבני הזוג יהודי. כך למעשה, בעודה כביכול נלחמת בהתבוללות, בפועל תעודד מדינת ישראל את התופעה הבעייתית.

הפרויקט, שנהגה על ידי צעיר יהודי אמריקאי בשם מייקל וייס, נבחן בפאנל אינטרנטי בהשתתפות אלפי צעירים יהודיים וזכה לפופולריות רבה. התכנית זוכה גם לעידודו של ראש הממשלה בנימין נתניהו.

המטרה, היא לקרב זוגות יהודים למדינת ישראל, כשמידה והפרויקט יגיע למימוש, הטיולים יעשו במתכונת של 'תגלית' כשבנוסף תינתן לנשואים הטריים גם חוברות חינם בכל בית כנסת ומרכז קהילתי סמוך למקום מגוריהם בחו"ל, כך נכתב באתר 'ישראלים באמריקה'.

הפרויקט יוגבל לזוגות מתחת לגיל 35 והרעיון כולל כאמור מסלול לזוגות מעורבים. על פי הצעתו של וייס, ירח הדבש הישראלי יעשה בקבוצות של 20 זוגות.

הרעיון הינו מבורך ואכן צפוי לעורר שינוי תודעתי בקרב צעירים יהודיים רבים ברחבי העולם, אך יחד עם זאת מטריד כי מדינת ישראל תתמוך דה פקטו בזוגות מעורבים, בעוד מגמת ההתבוללות בארה"ב רק תופסת תאוצה.