בית מפשט השלום בירושלים הרשיע הבוקר (ה') את שלמה פוקס, תושב ירושלים שקילל את החיילת דורון מטלון באוטובוס לפני כשנתיים ודרש ממנה לעבור לחלקו האחורי.

בצירוף מקרים מוזר זכתה מטלון בתואר 'נערת ישראל'. עורך דינו של פוקס, ניקולס קאופמן, אמר לגלי צה"ל כי "המקרה סייע לה להתפרסם והאשים כי "נשלחה בקשה לבטל את ההרשעה ולו מהסיבה שהמדינה הצהירה בפה מלא בבית המשפט כי היא מנהלת את התיק הזה בגלל הפרנציפ. אף אחד לא נפגע ממעשיו של הרב פוקס, גם לא המתלוננת. היא אפילו זכתה מהפרסום הזה, ואלמלא התיק הזה אני בספק אם היא הייתה מגיעה לאודישנים של מלכת היופי".

כזכור, לפני כשנתיים, באותו שבוע בה ספגה הילדה נעמה מרגוליס מבית שמש יריקות, עלתה מטלון על אוטובוס בשכונת נווה יעקב בירושלים. פוקס צעק על אישה שצעדה אל עבר חלקו הקדמי של האוטובוס ולאחר מכן פנה למטלון, קילל אותה ודרש ממנה לעבור לחלקו האחורי של האוטובוס.

בעקבות פרסום זכייתה של מטלפון בתואר 'נערת ישראל' השבוע, מתח נגדה כתב וואלה אבנר ברוכוב ביקורת נוקבת. "לפני יותר משנתיים דיברתי עם חיילת שטענה שחרדי תקף אותה באוטובוס. אחרי שסיפרה את הגרסה שלה, היא לא חיכתה לשאלות נוספות ועברה להרצות על העצמה נשית, על הצורך לצאת נגד מי שרואה בנשים אזרחיות סוג ב', על איך זה שבחברה החרדית אישה היא כלי שרת לצורכי הגבר, ועוד שלל אמירות בומבסטיות. חלקן היו מרשימות, חלקן פופוליזם מתיש, אבל הכל היה מאוד רהוט ומשכנע", כתב ברוכוב בפרופיל הפייסבוק שלו, בפוסט שנעשה ויראלי.

"הערב היא זכתה בתואר נערת ישראל, בתחרות שמדרגת בחורות צעירות בהתאם לאופן שבו הביקיני יושב עליהן. כנראה שהחפצת נשים מגיעה רק עם שטריימל או מגבעת. כשזה פריים טיים בערוץ 2 וחוזה דוגמנות מובטח, המהפכה הפמיניסטית יכולה לחכות".