מעשה הרצח של בני משפחת פוגל באיתמר אירע בליל שבת, ו' באדר ב' תשע"א, 11 במארס 2011. ימים אחדים אחרי התרחשות המעשה, ביום שלישי, ט' באדר ב', ה-15 במארס, ערך הרב עובדיה יוסף תפילת השכבה מיוחדת לעילוי נשמות אודי ורותי ובני משפחת פוגל שנרצחו.

תפילה זו נאמרה כחלק מסדר תפילה שתוכנן מראש למען שחרורו של גלעד שליט. באותו יום יזם איש עסקים הפגנת סולידריות להשבתו של שליט. אזרחי המדינה התבקשו בשעה 11:00 בבוקר ליטול פסק זמן של חמש דקות ולעצור את שגרת החיים במדינה, דקה על כל שנת הימצאותו בשבי. הציבור התבקש לצאת לרחובות ולעמוד לצדי הדרכים כאות הזדהות. ההיענות למיזם הייתה רחבת-היקף, והוא צוין בכל רחבי המדינה.

ביום ראשון שלפני המיזם אמר הרב עובדיה במהלך שיעור בביתו כי יש להרבות בתפילות, בקריאת תהילים ובלימוד תורה למען גלעד. בבוקרו של ה-15 במארס קיים הרב עובדיה סדר תפילה מיוחד לשלומו ולשחרורו של שליט, והוא הקדים ונשא תפילה לעילוי נשמות בני משפחת פוגל שנרצחו.

יש בידינו סרטוני וידיאו אחדים המתעדים באופנים שונים את סדר התפילה לשחרורו של שליט. עם זאת, מביניהם מצאתי וידיאו אחד בלבד הכולל גם את התפילה שנאמרה לעילוי נשמות בני משפחת פוגל.

קודם לשני סדרי התפילה פתח השר דאז ח"כ אלי ישי את ארון הקודש, והרב עובדיה נשא תחילה את התפילה לעילוי נשמות אודי ורותי ובני משפחת פוגל שנרצחו על קידוש השם ימים ספורים קודם לכן.

וזו לשון התפילה שנאמרה: "המרחם על כל בריותיו, הוא יחמול וירחם על נפש אודי ורות ומשפחת פוגל אשר נרצחו על קדושת ה'. הקב"ה יצרור את נשמתם בצרור החיים, ויקוים בהם הפסוק 'א-ל נקמות ה' א-ל נקמות הופיע', 'הרנינו גוים עמו כי דם עבדיו יקום, ונקם ישיב לצריו, וכפר אדמתו עמו'".

רק לאחר מכן הודיע הרב עובדיה שהוא עומד לומר "מי שברך" לשחרורו של גלעד שליט שנמצא בשבי מזה ארבע שנים. הרב עובדיה פתח באמירת מזמור ע"ד בתהילים, ולאחר מכן החל לשאת את תפילת ה"מי שברך". בתום אמירתה סגר אלי ישי את ארון הקודש.

[embed][/embed]

ככל הידוע, תפילה זו של הרב עובדיה לזכר בני משפחת פוגל לא הוזכרה במקום כלשהו, ולא הגיעה לתודעה הציבורית, ואילולי אותו סדר תפילה למען גלעד שליט, ייתכן והיא לא הייתה זוכה לתיעוד.