השר אורי אורבך מפתיע ומתייצב לצד התומכים בקיום תחבורה ציבורית בשבת. בראיון ל'גלובס' טען השר לאזרחים ותיקים כי במסגרת שיפור פני הערים השונים ושדרוגם לטובת התושבים המבוגרים יותר יש מקום להגדלת התחבורה הציבורית בשבת. עם זאת, מדגיש אורבך, התנאי המחייב הוא הפחתה דרסטית של המסחר ביום הקדוש.

"ברור לי שהסדרה של היחסים בין דתיים לחילוניים תחייב משא ומתן שבו ייקבעו כללי 'תן וקח' חדשים", אמר אורבך. "מבחינתי, יש אפשרות להחליף תחבורה במסחר. כלומר, אם יובטח צמצום דרמטי של המסחר, ואני מתכוון למסחר שבו הקניות הן בילוי - קניונים, חנויות אופנה וכדומה, בשבתות, אני אתמוך בקיומה של תחבורה ציבורית מתונה בשבת ובחגים".

עם זאת, אמר אורבך כי הוא לא סומך על החילונים שיכבדו את הצד שלהם בהסכם. "החשש שלי הוא שאז יגיעו חילונים שיתקוממו על 'זכותם לקנות חלב בשתיים בלילה, גם בשבת', ותתחיל סחבת ושחיקה של הגבלת המסחר".

"בכל העולם מוגדרים זמני מנוחה. באיטליה, בצרפת, יש הרבה מקומות שבכל יום בין שתיים לארבע בצהריים, נסגרים. והם לא יפתחו את הדלת לאף אחד, אפילו שבדיוק באותו רגע יגיעו תיירים", הוסיף אורבך והסביר על חשיבות השבת מבחינת סגירת המסחר. "7 ימים בשבוע ו-24 שעות ביממה זה מחזור פעילות של בית לוויות, לא של עסק. האורבניזם החדש צריך להביא בחשבון גם את זה: שעות מנוחה, ימי מנוחה לעסקים, כמו שפעם היו ימי שלישי אחר הצהריים למכולות, וימי שני למספרות".