מועצת רבני צהר אישרה הערב את נוסח הסכם קדם נישואים שיהווה ברירת מחדל בהליך הנישואים בצהר. המועצה, שהוקמה על ידי ארגון רבני צהר ומורכבת מ-30 רבנים מכל גווני הציונות הדתית, תתכנס מידי חודשיים, תדון ותכריע בסוגיות ציבוריות והלכתיות. "אנו מבקשים להתוות את המדיניות הציבורית של ארגון רבני צהר ורבני הציונות הדתית", אמר בכינוס הרב דוד סתיו, יו"ר ארגון רבני צהר.

במהלך החודשים האחרונים התייעצה המועצה עם רבנים ודיינים העוסקים בנושא שהביעו תמיכה בהסכמי קדם נישואים. המועצה אישרה שני נוסחי הסכם כאשר באחד מהם ההסכם יופעל במקרה של סרבנות גט על ידי בית הדין. "חתימה על הסכמי קדם נישואים יצמצם ואפילו יחסל את סרבנות הגט ולכן אנו רואים בו חשיבות עצומה", הסבירו חברי המועצה.

בתום הדיון החליטה המועצה להמליץ לכל הנישאים במדינת ישראל לחתום על הסכמי קדם נישואים. בנוסף, מועצת רבני צהר פסקה כי המתחתנים דרך הארגון, כ-4,500 זוגות בשנה, יחתמו על הסכם קדם נישואים על פי הנוסח שהתקבל במועצה כברירת מחדל בהליך הרישום לנישואים.

"הסוגיות שידונו במועצה יעצבו את יחסי הדת והמדינה בישראל", מסבירים בארגון רבני צהר ומציינים כי הם מקווים שהרבנות הראשית לישראל תאמץ את החלטות המועצה ותציע למתחתנים דרכה לחתום גם הם על הסכמי קדם נישואים. "הנוסח המוגמר יועבר לרבנים הראשיים לישראל", ציינו בארגון.

חברי המועצה אירחו הערב את הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו שהביע תמיכה עקרונית בהסכמי קדם נישואים וציין כי הוא מעוניין לקדם את הנושא במועצת הרבנות. "שוחחתי בנושא כבר עם שרת המשפטים ציפי לבני", אמר הרב לאו, שהתקבל בידידות על ידי רבני צהר.