הרב שמואל אליהו מתייחס לראשונה להתייצבותו בעצרת החרדים אמש (א') למרות ההתבטאויות נגד הרב דרוקמן ביתד נאמן. "המציאות הייתה אחרת. היו שם מאות תלמידי ישיבות ציוניות, מהגדולות שבהם. מרכז הרב, הר המור ומצפה רמון", אמר בראיון לרדיו קול ברמה.

לדבריו רבים נוספים התחרטו בעקבות הדברים נגד הרב דרוקמן. "כרם ביבנה היו בדרך והמכתב נגד הרב דרוקמן עצר אותם. גם ישיבת רמת גן. השמיצו את הרב דרוקמן וזו חוצפה. אנשים חשים לכבוד רבם. אני יודע על 100 רבנים מאיגוד הישיבות שהיו בדרך להגיע וויתרו בעקבות הדברים. האוטובוסים כבר היו שם והם החליטו לא להגיע. אנשים רצו להיות שותפים לצעקה על עולם התורה".

עוד הוסיף הרב ואמר "רוב הישיבות הגיעו. לא מדובר בפינות של הציונות הדתית אלא בחוט השדרה. הר המור ומרכז הרב הם חוט השדרה של הציונות הדתית".

הרב אליהו התייחס לדבריו של הרב רפי פויירשטיין אמש (א') אשר טען שהרב אליהו הוציא עצמו מהציונות הדתית והוסיף כי הוא מבין את החרדים יותר מאשר את הרב אליהו. "בכל ציבור יש גוונים שונים. תמיד יש כוח מפריד וכוח מאחד. צריך לאחוז בכוח המחבר וזו הייתה המטרה שלי כשהגעתי לשם. אני מקווה שהוא יתנצל אבל צריך גדלות רוח כדי לעשות זאת".