חודש בדיוק לאחר האיחוד הנדיר בו עתרו הישיבות הציוניות והחרדיות לבג"ץ, בדרישה לבטל את עצירת התקציב עד סיום החקיקה בנושא, מבקשות הישיבות לבטל את העתירה בשל התמהמהות בית הדין הגבוה לצדק.

כזכור, לפני כחודש עצרו שופטי בית המשפט העליון את תקציבי הישיבות כולן על מנת ליצור לחץ על המערכת הפוליטית לפתור את סוגיית חוק הגיוס בהקדם. בצעד חסר תקדים עתרו כל הישיבות הציוניות והחרדיות נגד מהלך בג"ץ בתואנה כי השופטים אינם מאפשרים לחברי ועדת שקד מרווח זמן לקבל החלטות ודרשו דיון מהיר על מנת למנוע את הפגיעה בתקציבי הישיבות.

היום (א') פנו העותרים, באמצעות עו"ד בצלאל סמוטריץ', בבקשה למחוק את העתירה, לטענתם בשל אוזלת ידם של שופטי בג"ץ אשר לא קיימו את הדיון באופן המהיר ביותר. "החלטתנו שלאור העובדה שבג"ץ נמנע מלבטל את הפגיעה בתקציבינו, וזאת על אף ההתקדמות הברורה בחקיקה, אין לנו עניין להשתתף כמשיבים לעתירה", מסר משה גוטמן, מנכ"ל איגוד הישיבות הגבוהות בשם כל איגודי הישיבות.

"אין לנו אמון בענייניות התנהלות השופטים בסוגייה זו ולפיכך אין לנו עניין בהשתתפות כמשיבים לעתירה", מסר גוטמן. "לא יעלה על הדעת הפרה בוטה כזו של האתיקה המשפטית של דיון מאחורי גבם של בעלי עניין בשום מקרה אחר", תקף.

"הפגיעה בנו לא תעלה על הדעת", הוסיף גוטמן ותקף. "מדובר בפגיעה תקציבית קשה על גבם של תלמידים ועובדים רק בשל רצונו של בית המשפט להעביר מסר למערכת הפוליטית".

"בנוסף לזאת", ממשיך גוטמן. "פגע בג"ץ בעיקר בישיבות מהן מתגייסים התלמידים והדבר רק ממחיש את חוסר היעילות של מעורבות בג"ץ בעניין".

השבוע צפוי חוק הגיוס של וועדת שקד לעבור בפני חברי הכנסת להצבעה במליאת הכנסת. "בקשתנו למחיקה הינה מחאה כנגד התנהלות בית המשפט", סיים גוטמן. "יתכבד נא בג"ץ וידון עם עצמו בפני עצמו. אנחנו את הצדק נחפש במחוזות אחרים כפי הנראה".