הרב דב ליאור תוקף בחריפות את חוק הפונדקאות של שרת הבריאות, יעל גרמן, שעבר בשבוע שעבר בוועדת השרים לענייני חקיקה. במכתב ששלח הבוקר (א') הרב דב ליאור לסגן השר לשירותי דת הרב בן דהן הסביר כי: "גדולי הפוסקים בדור הקודם דנו בסוגיית אם פונדקאית ונחלקו בשאלה מי נקראת אֵם העובר, האִם תורמת הביצית המופרית או זו שברחמה התפתח העובר וגדל". בדבריו מדגיש הרב ליאור כי: "כאשר המגדלת היא אשת איש, יש חשש גדול שהוולד הוא ממזר למרות שלא הייתה ביאת איסור".

כזכור, בפורום חותם, הגיבו בימים האחרונים להחלטת וועדת שרים לענייני חקיקה ואמרו כי: "התיקונים החדשים בחוק הפונדקאות הם פגיעה קשה בילדים. אישור הוועדה יביא לבעיות הלכתיות סבוכות וללידת ילדים שיהיה להם בעיות הלכתיות שימנעו מהם להינשא כדת משה וישראל, דבר הגורם לילדים עוול אדיר גם מהצד ההלכתי וגם מהצד הפסיכולוגי. אנו קוראים ל'מועצה לשלום הילד' לעשות כל מאמץ למנוע מראש עוול שלא יוכלו בעתיד לתקנו".

הרב ליאור הוסיף במכתב כי, "לדעת כל הפוסקים הולדת ילדים בצורה כזאת היא תועבה גדולה, כאשר לא יודעים מי הוא האב וספק מי היא האם. כל זאת מלבד הבעיות העלולות לצמוח כאשר ילד אומלל זה יגדל ללא אבא או אימא. כל ילד זקוק לאבא ואימא בריאים בגופם ובנפשם", טוען הרב דוב ליאור". "שמירת התא המשפחתי הבריא היא הערובה לביטחון האומה בעתיד. לכן, מי שחרד לכבוד עם ישראל אסור לו לתת יד לתופעה זו, ובוודאי שאין לעלות על הדעת שהיא תקבל הכרה רשמית במדינה. יש לדעת שלא כל דבר שאפשר לעשות מבחינה רפואית הוא כשר מבחינה הלכתית".