לשכת הרמטכ"ל הודיעה אתמול (שישי) כי הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ, יקיים מחר בשעות אחר הצהריים סיור בגדוד נצח יהודה של הנח"ל החרדי שבגזרת מנשה, וכי הוא צפוי לשוחח עם החיילים החרדים ועם מפקדיהם. שעת ביקורו של הרמטכ"ל חופפת לשעת קיומה של העצרת נגד חוק הגיוס בירושלים.

בתוך כך, הודיעו הערב רבני עמותת הנח"ל החרדי וראשי ארגון הבוגרים של הגדוד כי יתייצבו מחר בעצרת בכדי לייצג את החיילים החרדים בצה"ל, שאינם יכולים להשתתף בה. משה לפשיץ, ראש ארגון הבוגרים של הנח"ל החרדי ובעצמו בוגר הגדוד, אומר כי "בוגרי הנח"ל החרדי כואבים את הניסיון המיותר הזה לפגוע בלומדי התורה. אנחנו, במסלול החיים שלנו, משמשים ההוכחה הטובה ביותר לכך שכל המהלך האחרון בנושא חוק הגיוס פשוט מיותר".

בעמותת הנח"ל החרדי מציינים כי בשבוע האחרון הביעו רבים מהחיילים החרדים בגדוד את כמיהתם בפני רבני העמותה ובפני מפקדיהם להשתתף בעצרת. עם זאת, בעקבות העובדה שהדבר עומד בניגוד לפקודות המטכ"ל ייצגו, כאמור, את החיילים בעצרת רבני עמותת הנח"ל החרדי, המלווים את החיילים במהלך שירותם. הרב יצחק בר חיים, מרבני העמותה אומר כי "דווקא בגלל שהצלחנו להוכיח בנח"ל החרדי שבהידברות חיילים חרדים יכולים לשרת בצה"ל, הפעולות האחרונות כואבות כפליים לחיילים החרדים ולנו. אנחנו נשמש להם מחר לפה".