חשדות, מתיחות ומדיהם הכחולים של מאות שוטרים ילוו את יום הבחירות בעיר בית שמש. הבוקר (ג') ב-7:00 נפתחו הקלפיות בעיר ומעל 50 אלף בעלי זכות בחירה יתבקשו להצביע מחדש לראש העיר ולחברי מועצה. על רקע המתיחות בין הצדדים נמחקו 85 בעלי זכות בחירה שנפטרו מאז הבחירות המוניציפליות באוקטובר האחרון וקבוצות קיצוניות אשר לא מעוניינות להצביע התבקשו להעביר את רשימת שמות הבוחרים לידי המשטרה על מנת למנוע הצבעות בשמם.

כבר משעות הבוקר החלו להתגלות אי סדרים בעיר. המשטרה סגרה קלפי בבית שמש עקב זיופים. הסגירה נעשתה בהתערבות צוות מגב בפיקוד אבי כהן, קצין משטרה בכיר. בתוך כך, בקלפי נוסף מדווחים אנשי אלי כהן כי נעלמו כל פתקיו של המועמד החילוני לראשות העיר. יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט פרסם פוסט בדף הפייסבוק שלו בו קרא לתושבי העיר לצאת ולהצביע. "לא תהיה הזדמנות שלישית. בהצלחה אלי", איחל לכהן.

במהלך היום יגיעו פוליטיקאים רבים לעיר השסועה אשר למעשה נלחמת על צביונה העתידי כשמצד אחד של המתרס עומד המועמד החרדי, משה אבוטבול ומנגד עומד מועמד החילונים והציונות הדתית אלי כהן. החשש מצד החילונים והדתיים הלאומיים בעיר הוא כי באם ינצח המועמד החרדי בבחירות מדובר יהיה בהפסד אשר יקבע באופן סופי את צביונה של בית שמש כעיר חרדית, מנגד טוענים אנשי אבוטבול כי גם אם הוא יבחר, העיר תישאר כפי שהיא היום, כעיר מעורבת.

כזכור, ב11 בפברואר קבע בית המשפט העליון כי הבחירות בעיר יפסלו עקב חשד לזיופי מאות קולות. ביום הבחירות נמצאו בידי המשטרה מאות תעודות זהות של אנשים שלא נמצאו בארץ ועלה החשד כי קבוצת פעילים חרדים ניסתה לנצל אותן ולהצביע במקום בעליהן. "תושבי בית שמש ומערכת הבחירות נפלו קורבן למסכת מאורגנת, שיטתית ורחבת היקף של הפרת חוק", קבע השופט עוזי פוגלמן ושלח את העיר לבחירות חוזרות, על אף התנגדותו של ראש העיר המכהן משה אבוטבול אשר טען שהזיופים מזעריים.

(צילום: יחצ)

מאות שוטרים של מחוז ירושלים נפרסו החל משעות הבוקר המוקדמות באזורי הקלפיות בניסיון להבטיח את תקינות הליך הבחירות המחודש. הקלפיות יישארו פתוחות עד 22:00 ובשל הרגישות במקום הורה שר הפנים גדעון סער לנקוט צעדים מיוחדים שמטרתם שמירת הסדר הציבורי וטוהר הבחירות. מנכ"ל משרד הפנים בפועל הורה למנות מנהלי בחירות בעלי ניסיון מקרב עובדי המדינה וכן להציב בכל קלפי שני מזכירים שאינם תושבי המקום. בנוסף יוצב בכל קלפי שוטר.

בשונה מהבחירות המוניציפליות, מכיוון שמדובר בבחירות נקודתיות לא יוצבו קלפיות בבסיסים והמפקדים הונחו לאפשר לחיילים להשתחרר על מנת להצביע. מתוך כלל בעלי זכות ההצבעה בבית שמש, 1620 הינם חיילים בשירות סדיר, קבע או מילואים, כך נכתב בynet.

(צילום: יחצ)

במסיבת העיתונאים שהתקיימה אתמול (ב') בידי המועמד הציוני אלי כהן, הנתמך בידי חברי כנסת רבים, ביניהם יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט, אמר כהן "צריך לזכור למה אנחנו כאן - היה כאן בעיר תקדים של ניסיון של מיעוט להשתלט על הרוב, ולכן בהחלטת בית המשפט אנו נמצאים כעת בבחירות חוזרות. הרוב בבית שמש אינו חרדי, וזה צריך לבוא לידי ביטוי בקלפי. אנו צריכים להתאחד על מנת שבית שמש תהיה עיר מכילה המכבדת כל אחד. כולם יהיו שווים, ילד חרדי הלומד כעת בקרוון, וילד חילוני שרוצה תרבות. כעת, זו אחריות של כולנו להגיע ולהביא אנשים, כדי לקיים את הדמוקרטיה בבית שמש".

בנוסף, חשפו במטה כהן את ההיערכות לניסיונות זיוף של הבחירות. שיטות הזיוף נותחו, ומשקיפים תודרכו והוכשרו. בבית שמש ישנם כמה אלפי תושבים הנמנים עם חוגי הקנאים של העדה החרדית, אשר אינם מצביעים כלל בבחירות. יש המנסים לנצל את מאגר הקולות הזה, כדי לנסות להצביע בשמם. היו מתחזים שהגיו עם תעודות זהות של אלה שלא מצביעים, או שבקלפי עצמו מנצלים רגע של היסח הדעת של המשקיפים ומשלשלים מעטה ופשוט מוחקים מהרשימה אנשים שלא הגיעו.

במטה כהן נערכים לכל התרחישים, ודואגים שכל הקלפיות יאויישו בשני משקיפים לפחות עם רשימות מלאות של אלה שלא מצביעים. עורכי דין יתנו מענה לכל פניה בזמן אמת, וכל חשד יבדק. בתיאום עם המשטרה.