השר אורי אורבך לועג לחברי הכנסת החרדיים בעקבות יוזמת החרמת ההצבעות במליאת הכנסת של חברי האופוזיציה. "עקב החרמת דיוני המליאה על ידי האופוזיציה, החרדים בכנסת לא יקרעו מחר שוב את בגדיהם בגלל חוק הגיוס, ופרוש לא יאזוק עצמו לדוכן, ואייכלר לא יגיד את המילה אנטישמיות בכל משפט שני ויצחק כהן הש"סניק לא יטנף את הפה על המתנחלים וגפני לא יציג שוב פני אומלל ונגזל", כתב אורבך בדף הפייסבוק שלו.

"חבל שהם החמיצו את האוסקר בשבוע, חבורת זו של שחקנים, מפיקים ואמני הסאונד. אוי, איך נפסיד את כל הטוב הזה מחר", המשיך אורבך ותקף את הח"כים החרדיים. "גם לא נזכה לחזות בחיוכי האושר שלהם בסתר על החוק הפוטר אותם ואת צאן מרעיתם משירות צבאי, ולא נבין לעומק עד כמה הם ציניים, גסי פה וערלי לב. צדקנים שמלאכתם נעשית בידי אחרים".

כזכור, בעקבות בליץ העברת החוקים במליאת הכנסת, בהם חוק הגיוס, חוק המשילות וחוק משאל עם, הכריזו באופוזיציה כי לא יצביעו על החוקים וקיימו אתמול (ב') כנס אלטרנטיבי לישיבה במליאת הכנסת.

אמש (ב') תקפו חברי הכנסת החרדיים את הציונות הדתית בעקבות שיתוף פעולה, לטענתם, עם החוקים המזיקים לחרדים. "אומרים שיהיה שוויון בנטל", אמר ח"כ משה גפני. "הנטל זה המוסדות של הציונות הדתית, הנטל זה ההתנחלויות המבודדות. זה הנטל".

"מי שרצה את חוק משאל עם על מנת שיהיה לו כיסוי להישאר בממשלה גם בזמן משא ומתן מדיני, שיבין את התוצאה במשאל עם אחרי הבגידה ואחרי שמכרו את הציבור החרדי כדי להשיג את המטרות שלהם", אמר יו"ר מפלגת ש"ס אריה דרעי. "שידעו שאת הציבור החרדי הם לא יקבלו במשאל עם כמובן מאליו. אולי אפילו ההיפך".