בדבריו, בכנס האלטרנטיבי של האופוזיציה, בעת העברת חוק המשילות בקריאה שניה ושלישית במליאת הכנסת, תקף דרעי במילים חריפות את הציונות הדתית ואמר כי "נפסיק להיות עם הראש למטה ונוכיח במספרים מי באמת הנטל האמיתי במדינת ישראל ונשאל מדוע צריך גדודים שישמרו עליהם". עוד איים ואמר "אם צריך להוריד נטל נהיה שם", כשהוא רומז למעורבות אקטיבית של החרדים בפינוי יישובים אם יהיה כזה.

"רוצים לומר לנו שמי שרוצה ללמוד תורה דינו בבית הסוהר. כל הניסיונות שלנו להידבר, אפילו להוביל למהלך שישאיר את הסנקציות הפליליות פתוחות, לא צלחו. אולי מישהו לא רוצה שהעניין ייפתר".

כזכור, בעקבות בליץ העברת החוקים במליאת הכנסת, בהם חוק הגיוס, חוק המשילות וחוק משאל עם, הכריזו באופוזיציה כי לא יצביעו על החוקים ומקיימים בימים אלו כנס אלטרנטיבי לישיבה במליאת הכנסת.

"מי שרצה את חוק משאל עם על מנת שיהיה לו כיסוי להישאר בממשלה גם בזמן משא ומתן מדיני, שיבין את התוצאה במשאל עם אחרי הבגידה ואחרי שמכרו את הציבור החרדי כדי להשיג את המטרות שלהם", אמר אמש (ב') יו"ר מפלגת ש"ס אריה דרעי. "שידעו שאת הציבור החרדי הם לא יקבלו במשאל עם כמובן מאליו. אולי אפילו ההיפך".