הפעם זה סופי. לאחר סיפור משפטי שנמשך כ-6 שנים ולאחר סאגה שנמשכה מעל לעשור פרסם היום בית המשפט העליון את החלטתו בעניין רכישת בית השלום בחברון וקבע כי הבית נרכש כדין בידי התושבים היהודים.

כזכור, בית השלום, שכונה גם בית המריבה, עמד לדיון בבית המשפט לאחר שפונה מיושביו ב-2008. דיירי הבניין ותושבי קרית ארבע טענו כי קנו את המקום כדין וכי יש לאכלסו במיידית, על מנת ליצור רצף טרטוריאלי בין היישוב קרית ארבע ליישוב היהודי בחברון. בעת הפינוי האלים במקום נפצע בראשו נער מפגיעת אבן של פלסטיני ותושב קרית ארבע ירה לעבר מתפרעים ונעצר למשך תקופה ממושכת, לאחריה בוטל כתב האישום נגדו.

במועצת קריית ארבע-חברון הביעו סיפוק גדול מההחלטה, ודורשים משר הביטחון יעלון לאלכס מיידית את הבית, ובנוסף משוכנעים כי ההחלטה תצור תקדים חיובי גם בנוגע להחזרת משפחות בית המכפלה לביתם.

ראש מועצת קריית ארבע-חברון, מלאכי לוינגר: "עם החלטת בית המשפט אני קורא לשר הביטחון בוגי יעלון לאפשר במידית וללא כל עיכוב מיותר לאכלס את הבית .פסק הדין מחזק את אמירתנו לאורך השנים על זכותנו לרכוש ולהתיישב בכל חלקי ארץ ישראל, ובהזדמנות זו אני קורא לממשלה לתקן גם את העוול שנגרם בבית המכפלה לאותן המשפחות שרכשו את ביתן במיטב כספן ועל פי כל דין ."

כידוע, ההחלטה התקבלה לאחר סאגה משפטית ארוכת שנים ולאחר שבספטמבר 2012 פסק בית המשפט המחוזי בירושלים ברוח דומה וקבע כי בית השלום בחברון, שפונה מיושביו היהודים בשנת 2008 נרכש כדין. לפני כשש שנים עלה לכותרות נושא הבית לאחר שמשפחות מחברון שרכשו את הבית עברו להתגורר בו. המדובר במבנה גדול מימדים בן ארבע קומות שבו תכננו התושבים היהודים לשכן משפחות רבות.
עוולה זו של גירוש יהודים מביתם שנרכש כדין נעשתה על פי הבל פיו של המוכר הערבי, ללא שום ראיות או מסמך כל שהוא.
"אנו קוראים לממשלת ישראל להשיב את ארץ ישראל למקומה הראוי, לחזור לגאול את הארץ כפי שעשו זאת אברהם אבינו ודוד המלך וראשי הציונות לדורותיהם", מסר לוינגר. "חזרתנו היום לבית השלום היא תחילתה של דרך עתיקת יומין שתלך ותתעצם בימים אלו".