השר נפתלי בנט מינה השבוע, מתוקף תפקידו כשר לשירותי דת, את אריה פרג'ון ליו"ר מועצת בתי העלמין היהודיים בתל רגב במקום איש ש"ס ניסים אוחיון. המינוי ייכנס לתוקף כבר ביום ראשון הקרוב.

המינוי נעשה מטרתו להכניס אנשי הציונות הדתית לעמדות מפתח. ניתן להעריך כי מדובר במעין פיצוי לפרג'ון, אשר היה מועמד הבית היהודי לראשות עיריית טירת הכרמל אך הפסיד בבחירות המקומיות באוקטובר האחרון. פרג'ון הינו פעיל מרכזי ותיק בציונות הדתית, בעבר כיהן כראש עיריית טירת הכרמל ולאחר מכן כיו"ר האופוזיציה בעיר. המינוי נעשה תוך שיתוף פעולה עם סגן שר הדתות הרב אלי בן דהן.

בית העלמין תל רגב נחשב לבית העלמין המרכזי של חיפה והקריות ואחד מבתי העלמין הגדולים בישראל. הוא ממוקם בין צומת יגור לצומת סומך. במשך שנים בציונות הדתית נשמעו קריאות רבות של אי שביעות רצון מכך שכאשר נציגי הציונות הדתית מגיעים לעמדות השפעה הם מותירים על כנם מינויים של ש"ס, בעוד ש"ס מחליפה כמעט באופן מיידי את נציגי הציונות הדתית באנשיה, בשעה שהיא בשלטון. ניכר כי מדובר בניסיון של בנט להוכיח את הבטחתו לפני הבחירות הכלליות לכנסת להכניס אנשים מהציונות הדתית אל עמדות מפתח בשטח.

מהבית היהודי נמסר: "מינוי פרג'ון מהווה סנונית ראשונה החזרת שירותי הדת לידיים ציוניות דתיות. אנחנו מאחלים לו בהצלחה בעבודת הקודש הזאת".