בעקבות הודעתו של חבר הכנסת יוני שטבון כי יצביע נגד חוק הגיוס בניגוד גמור להחלטת הקואליציה והסיעה, מאיימים הערב (ג') בבית היהודי בסנקציות חריפות באם אכן יצביע נגד. "שטבון פוגע בישיבות ההסדר ובחוק משאל עם בגלל רצון בכותרת", תקפו גורמים בבית היהודי. "אנחנו קוראים לו לחזור בו מדבריו ולא לנופף בנעליים בכנסת".

אמש (ב') קיימו באופן נדיר בסיעת הבית היהודי הצבעה בה השתתפו כל חברי המפלגה בנוגע לחוק הגיוס. כל חברי הבית היהודי, ובכללם שטבון הצביעו בעד החוק ועל כן תמוהה ההחלטה של חבר הכנסת להצביע כנגדה. גורמים בכירים בציונות הדתית טוענים כי ייתכן שרבנים חרדים דיברו איתו בלילה ובעקבות שיחות אלו שינה שטבון את דעתו.

"אם יוני שטבון יצביע נגד החוק הוא יודח מכל תפקידיו בסיעה", מסרו בבית היהודי. מדובר בפגיעה קשה בחבר הכנסת שכן כיום הוא מכהן כחבר ועדת חוץ וביטחון וכן כסגן יו"ר הכנסת.

"הבית היהודי החליט אתמול בהצבעה בסיעה לתמוך בחוק השוויון בנטל וחוק משאל עם ובהחלטה זו תמך גם ח"כ שטבון. כל הצבעה כנגד הסיעה הינה פעולה לא ערכית, לא חברית ולא ראויה. סיעת הבית לא תסבול פגיעה במפלגה ובחבריה ויהיו לכך השלכות חמורות", מסרו בבית היהודי.