הרב שמואל אליהו מאיים בהגשת תביעות לשון הרע נגד ארגונים שהאשימו אותו בגזענות, הומופוביה ושנאת נשים, כך מתפרסם היום (ד') באתר 'הארץ'.

עורך הדין דורון ניר צבי שלח מכתבי התראה לפני הגשת תביעה למספר ארגוני שמאל בהם מנהלי פורום תג מאיר, מנהלת הקרן החדשה ומזכיר מרצ, בהם הוא מאיים בנקיטת הליכים משפטיים נגד האחראים לפרסומים שטענו שהרב גזען וחשוך וקראו שלא לקדם את מועמדותו לרבנות ירושלים.

"הרב איננו גזען", כתב עורך הדין. "בתי המשפט בישראל בכל הערכאות נדרשו לעניין ולא הרשיעו את מרשי למרות המאמצים העיליים שהקדישו לכך ארגוני השמאל. הרב איננו הומופוב. אלו דברים שאין להם שחר. הרב אכן אמר שאסור לפי ההלכה לקיים יחסי אישון בין גברים. זו דעתו וזו דעת כל רבני ישראל. הרב אליהו עוד לא החליט שהוא מועמד לרבנות ירושלים", הדגיש ניר צבי.

בחודשים האחרונים הושמעו שמועות לפיהן מתכוון רב העיר צפת להתמודד על תפקיד הרב הראשי הספרדי של ירושלים אך כרגע מועמדותו של הרב אריה שטרן נותר על כנו בכל הקשור למועמדות הציונות הדתית בעיר. לאחרונה אף פורסם כי הרב אליהו קנה בית בעיר העתיקה בירושלים כחלק מהתכנון לעבור לעיר במידה ויבחר.

עוד פורסם ב'הארץ' כי עורכי הדין ישי שינדור ומיכאל ספרד המייצגים את פורום תג מאיר השיבו לעו"ד ניר צבי "השימוש בדיני לשון הרע לשם הילוך אימים וניסיון להשתיק דעות שליליות על דמות ציבורית הוא פסול, חמור וגם מגוחך". יו"ר הפורום גבריהו הוסיף כי"תביעת הדיבה היחידה שיכול להגיש הרב אליהו היא נגד עצמו".

יש לציין כי עמדתו הרשמית של סגן השר לשירותי דת הרב אלי בן דהן, האחראי על מינוי הרב הראשי לירושלים, היא תמיכה במועמדותו של הרב אריה שטרן אך עם זאת פורסם ב'כיפה' כי אנשי לשכתו מטילים את האחריות על העיכוב במינוי הרב בלשכת ראש העיר ירושלים ניר ברקת ולשכת ראש העיר מטילה בתורה את האחריות בחזרה על לשכת בן דהן.

היום תמסור המדינה לבג"ץ את עמדתה בעניין העתירות נגד המשרד לשירותי דת על כך שאינו מקדם את הבחירות לרב הראשי בירושלים. החשש כרגע הוא שגורמים המעוניינים לסכל מועמדותו של הרב אריה שטרן, בן ה-69, דוחים את הבחירות לרבנות ירושלים עד הגיעו לגיל 70.