שר המדע יעקב פרי, ראש השב"כ לשעבר וממגבשי חוק הגיוס פנה היום לשר לביטחון פנים איציק אהרונוביץ, ולראש השב"כ, יורם כהן, במטרה לפעול אל מול גלי ההסתה נגד לפיד שהגיע לשיא חדש בעקבות דבריו החריפים של הרב עו"ד דב הלברטל אשר ציטט אמש מדבריו של "אברך חשוב" ברדיו גלי ישראל כי אחרי רצח רבין, לפיד יהיה הרצח הבא.

כזכור, הבוקר (ד') דווח ב'כיפה' כי בתכנית הרדיו 'לא סותם ת'פה' בגלי ישראל התבטא הרב עו"ד דב הלברטל בחריפות נגד גיוס חרדים ואף אמר "הולך להיות רצח רבין חדש. יאיר לפיד יירצח על ידי חרדי".

במכתבו כותב השר פרי: "מדובר בעבירה פלילית- הפעילו סמכותכם" זאת בהתייחסו לאותו "אברך חשוב" אשר אמר לעו"ד דב הלברטל כי בעקבות מהלכיי הממשלה הנוכחית "לפיד יירצח על ידי חרדי".

פרי עצמו הזדעזע מהאמירות שהביא הרב הלברטל בשם אותו "אברך חשוב", והזהיר נוכח ההסתה שהולכת ומתגברת ברשת ובציבור החרדי בכלל: "הסיכול הממוקד שמנסים גורמים בחברה החרדית לעשות בלפיד מזכירים לי את ערב רציחת רבין. מי שמתבטא כך- מקומו בכלא."

פרי הדגיש כי "ההסתה הפרועה הזו ואיומים ברצח לא ימנעו מאיתנו להביא את החוק להצבעה. ישנו מהפך תודעתי, ועל החברה החרדית להתרגל ולהשתלב לתוכו ולתוך החברה הישראלית".

השר פרי חזר והזהיר כי "איומים לרצח מסוג זה יוצרים דינמיקה מסוכנת, ודיבורים מסוג זה הופכים בקלות דעת למעשים, בדיוק כמו שחווינו לפני 19 שנים ברצח ראש ממשלה בישראל. רשויות האכיפה חייבות לטפל בנושא בהקדם לפני שיהיו קורבנות".