בתחילת השבוע הודיעה תנועת הנוער בני עקיבא על הארכת כהונתו של דני הירשברג כמזכ"ל בשנה נוספת, אך כבר כעת עולים שמות המועמדים להחליפו.

בעוד רוב השמות שעולים הם של גברים, מבקשים פעילים ופעילות פמיניסטיות דתיות לקדם דווקא מועמדת לתפקיד הבכיר בציונות הדתית.

מכיוון שמדובר במהלך ראשוני עדיין לא ברור מי תהיה המועמדת הנשית לתפקיד אך כבר היום עומלים בקבוצות הפמיניסטיות השונות על גיבוש רשימת מועמדות ראויות אשר יגיעו כפי הנראה מחוץ לתנועה ולא כמינוי מבפנים.

"אין שום סיבה שאישה לא תכהן בתפקיד המזכ"ל", אומרות פעילות בנושא. "ונקדם מועמדת שתהיה מוסכמת על המגזר הדתי. כבר לפני עשרים שנים נכנסה אישה לתפקיד רכזת הדרכה בתנועת הנוער עזרא והגיע הזמן שגם לנו תהיה נציגה בכירה בתנועת הנוער המרכזית של הציונות הדתית".

כזכור, ביום ראשון הודיע יו"ר הוועדה לבחירת מזכ"ל תנועת הנוער בני-עקיבא, הרב יונה גודמן, למליאת התנועה, כי הוועדה המליצה פה אחד להשאיר את מזכ"ל התנועה הנוכחי, דני הירשברג, לשנה נוספת.

"חברנו היקר", כתב הרב גודמן לחברי המליאה, "מזכ"ל התנועה דני הירשברג נכנס לחצי השנה האחרונה של קדנציה פורמאלית של שלוש שנים לכהונתו. נוכח מצב זה, הועדה לבחירת מזכ"ל קיימה דיון ולאחר בחינה ושיקול דעת הביעה פה אחד הערכה רבה לאופן בו דני, מנהיג את התנועה ומצעידה קדימה ברוח ובחומר נוכח אתגרי הדור והשעה".

עוד הוסיף הרב גודמן, כי "הועדה פנתה לדני וביקשה ממנו להוסיף שנה רביעית לקדנציה שלו. לאחר שהות למחשבה, דני נאות לקבל על עצמו את המשימה המורכבת של המשך הנהגת התנועה. בשם רבים כל כך אנו מודים לו על עמלו עד כה ומאחלים לו ולתנועה הרבה הצלחה בהמשך".