הרבנות הראשית מזהירה את הציבור מפני משקאות ממותגים המוכרים בישראל ככשרים, שיובאו מירדן ועל אריזתם אין כל סימון כשרות. בחלק מהמקרים נתפסה הסחורה במסעדות כשרות.

"לפי נהלי הכשרות אין לקלוט במסעדה כשרה סחורה שאינה נתונה להשגחת נותן הכשר מוסמך או מאושרת על ידי מחלקת היבוא, גם אם המותג מוכר ככשר בישראל. החומרים והליכי הייצור של משקאות קלים עלולים ליצור בעיות כשרות כגון נסך ובישול עכו"ם, ולכן אין לסמוך על כשרותם של משקאות שיוצרו ללא השגחה", מבהירים ברבנות.

עוד מזהירים ברבנות כי בשווקים נתפס לאחרונה ערק מתוצרת מברוקה, מתוצרת יקבי הנגב, כשעליו ציוני כשרות של רבנות קריית גת ושל בד"צ בית יוסף. המקום היה נתון בעבר להשגחת הרבנות קריית גת, שהוסרה בעקבות סגירת המפעל בערב ראש השנה תשע"ד. "הבקבוקים שנמצאו לאחרונה שווקו מבלי שהודפס עליהם תאריך ייצור, ועל כן לא ניתן להבטיח את כשרותם. בנוסף, על גבי הפקקים נכתב כי המוצר 'כשר לפסח'. אין לסמוך על כשרות המוצר כלל, לרבות לפסח".

(צילום: הרבנות הראשית)

לקראת פורים אומרים ברבנות כי מתלונות שהתקבלו עולה כי חרף הנוהל הקובע כי אזני המן חלביות יסומנו באופן בולט, וחרף מאמצי הרבנויות המקומיות לאכוף את הנוהל, עדיין ניתן למצוא בשוק אזני המן חלביות שלא ניתן להבחין בינן לבין אזני המן פרווה בנפרד מהאריזה.
"מאחר שרבים נוהגים לאכול בשר בסעודת פורים, הציבור מתבקש להקפיד ולבדוק האם אזני ההמן חלביות. מי שמבקש לשים אזני המן חלביות במשלוח מנות, יקפיד לסמן זאת בצורה ברורה על מנת למנוע מכשול".
בתמונה ניתן לראות כי גם כאשר בית העסק מסמן על המדף שהמאפה חלבי, לא ניתן לדעת זאת כאשר המאפה מוגש בסיום הארוחה או במשלוח מנות.

(צילום: הרבנות הראשית)