נאבק בחרם בעוד משרדו מוביל חרם דה פקטו. בעיתוני סוף השבוע הופיעה פרסומת מטעם משרד הכלכלה, בראשותו של יו"ר הבית היהודי השר נפתלי בנט, יחד עם מספר ארגונים נוספים. בפרסומת הוצג איור של מדינת ישראל עם מספר יישובים הפרוסים ברחבי הארץ המייצרים מוצרים הכוללים ריבה (מירון), זיתים (בית חלקיה), לחם (בית שמש), שמן (אופקים), גבינה (שדרות) ויין (תפרח).

בפרסומת, אשר התהדרה בכותרת 'ארץ לא תחסר כל בה' קבעו משרד הכלכלה, התאחדות התעשיינים, מטה כחול לבן וההסתדרות כי על פי מחקרים העדפת תוצרת מקומית על פני תוצרת מיובאת, תיצור אלפי מקומות עבודה בישראל. "קנייה של מוצר ישראלי תורמת לכלכלה ולחברה וזו בחירה טובה", כתבו.

בולטים בהיעדרם בפרסומת היו יישובי יהודה ושומרון. בעוד השמן מאופקים, היין מתפרח והזיתים מבית חלקיה נכנסו לפרסומת, נעדרו ייקבים עטורי פרסים בינלאומיים בשומרון ובבנימין, חברות לייצור שמן כדוגמת שמן אחיה בשילה וזיתים אשר מהווים כמעט את סימן ההיכר של אזור יו"ש.

צורמת במיוחד הייתה העובדה כי בעוד כלפי חוץ פועל בנט כנגד חרם בינלאומי אשר מאיים לחול על מוצרי יהודה ושומרון, במגרש הביתי שלו מתעלמים לחלוטין מקיומם של חבלי ארץ שלמים.

בתגובה לפניית 'כיפה' טענו בלשכת בנט כי הדבר נעשה בתום לב ומסרו בתגובה "תודה שהסבתם את תשומת ליבנו. השר יורה על מחלקת הפרסום לשלב דוגמא גם מיו"ש. אין כמו יקבי שומרון".

(צילום: צילום עצמי)