ארגוני השמאל, מאחוריכם. לתומכים בחרם על מוצרי ההתיישבויות ביהודה ושומרון הצטרפו בתקופה האחרונה גם גורמים חרדים אשר לוקחים את הקרע בין הבית היהודי, והמגזר הדתי לאומי כולו, למגזר החרדי, לשלב הבא.

בשבועות האחרונים החלו גורמים שונים, בהם אנשי תקשורת, ליזום חרם על מוצרים המיוצרים ביהודה ושומרון במחאה על גישת הבית היהודי בנושא השוויון בנטל. לאחרונה, בנוסף למחאה בקבוצות הוואטסאפ האהודות על בני המגזר, התווסף גם דף פייסבוק אשר צבר במשך ארבעת הימים מאז נפתח כ-120 לייקים, כישלון יחסי לדף אך מנגד דבר המעיד על תמיכה מסוימת במהלך השנוי במחלוקת.

בעוד על פניו נדמה כי המהלך הינו קטנוני ביותר ומעיד על נקמנות של גורמים מסוימים בקרב המגזר החרדי, טוען יוזם דף הפייסבוק ואיש התקשורת החרדי יהודה רובינשטיין כי מדובר במהלך אשר מתבשל כבר תקופה ארוכה.

"הציבור החרדי כועס על התנהלותם של הפוליטיקאים הדתיים לאומיים", הוא אומר ל'כיפה'. "במקום שהם יתמכו בעולם התורה, כמו שהציבור החרדי תמיד תמך בהתנחלויות - הם בגדו בנו והלכו נגד".

"הגיע הזמן שלא נשב בחיבוק ידיים כשהציבור הדתי לאומי יורק עלינו", מוסיפים גורמים המעורים בנושא. "בימים הקרובים החרם על ההתנחלויות יעבור לשלבים מעשיים. האידיאולוגיה החרדית נוטה בכל מקרה שמאלה ונגד המדינה והעובדה שהח"כים החרדים נמצאים בכנסת נובעת אך ורק מכורח המציאות ובניסיון למזער נזקים".

(צילום: צילום מסך)

בדף הפייסבוק 'חרדי לא קונה מוצרים מהתנחלויות' פרסמו רשימה חלקית של חברות הפועלות ביהודה ושומרון אך ניכר כי כרגע הדף אינו חזק ביותר. עם זאת, בקבוצות וואטסאפ ישנה התעוררות מסוימת לנושא.

"אין כאן שום עניין של נקמה", דוחה רובינשטיין את הטענות נגד המיזם. "יש כאן ציבור שנמאס לו להיות הפראיירים של הדתיים הלאומיים שמצחקקים בו. תמיד תמכנו בהם וכעת הם משלמים לנו רעה תחת טובה. הגיע הזמן שכל אחד ידע את מקומו. הציבור החרדי קצת נסחף בשנים האחרונות בתמיכתו במתנחלים ובדתיים לאומיים בעוד שבהיסטוריה, היהדות החרדית התנגדה לציונות בכל צורה שהיא".

יחד עם המילים החריפות, סביר להניח שהציבור החרדי בכללותו לא יגיע למצב בו אנשיו יכריזו באופן מלא וגלוי על חרם נגד מוצרי ההתיישבויות וישנה אפשרות סבירה שהניסיון להטיל חרם חרדי על מוצרים אלו יכשל.

(צילום: צילום מסך)

בתוך כך, פרסמו ביום שישי האחרון קבוצת תושבים מהעיר מודיעין עילית מכתב אותו שיגרו לראש הממשלה בעד פינויים לשטח מדינת ישראל הקטנה תמורת שלום. באתר קוקר דווח כי במכתב הם מצהירים, על כך שאין להם כל בעיה לוותר על שהותם במודיעין עילית במסגרת הסכם שלום. במכתב נכתב, כי לאור הגזירות והסנקציות הפליליות הם תומכים בהסכם שלום עתידי, אין להם כל מניעה להתפנות במידה ואכן יהיה הסכם שלום בעתיד.

במכתב אותו שלחו כתבו התושבים " אנו תושבי מודיעין עילית וביתר עילית היושבים בשטחי איו"ש -במקומות הגורמים למכשול בתהליך השלום-ומהווים כחלק הארי מהמתיישבים באיזורים הכבושים מעבר לקווי 1967, מצהירים בזאת כי אין חשיבות למצוות ישוב ארץ ישראל ללא לימוד וקיום תורת ישראל, לכך איננו רוצים להיות מכשול לשלום ואין לנו עניין בהמשך ההתיישבות באזורים אלו. לפיכך הננו להודיעך כי נסכים לפינוי מרצון ומעבר למקומות אחרים באר"י אשר אינם מהווים מכשול לשלום ע"מ שנוכל להמשיך להתקיים על נשותינו וטפינו בארץ ישראל".