גורמים בכירים בציונות הדתית תוקפים הערב (א') בחריפות את שר הביטחון משה (בוגי) יעלון על החלטתו להאריך משך השירות הצבאי של ישיבות הסדר חדשות ל-24 חודשים ולעקוף את חוק הגיוס של ועדת שקד.

כזכור, הבוקר (א') פורסם בעיתון ידיעות אחרונות כי בעוד ועדת שקד קבעה כי בני ישיבות ההסדר ישרתו 17 חודשים, החליט שר הביטחון כי ישיבות הסדר חדשות אשר יוקמו בעתיד יחוייבו לשירות של 24 חודשים. בכך, עקף שר הביטחון הלכה למעשה את חוק הגיוס של ועדת שקד והרחיב את כמות חודשי השירות בהתאם לעמדת הצבא וחסידי השוויון בנטל, ובניגוד לעמדת הבית היהודי ורוב ועדת שקד.

"לא ציפינו שיכנע בקלות לקמפיין מתוכנן נגד הציבור הדתי. אנחנו מקווים שבוגי יתעשת, יבין את התרומה הענקית של ישיבות ההסדר למדינת ישראל ולחברה הישראלית ויחזור בו מהרעיון".

אותם גורמים העריכו כי יעלון בחר לזנוח את אהדתו לישיבות בשל הסתה שהייתה כלפיהן בתקשורת הכללית. כך למשל, אומרים הבכירים, באופלן שישי בערוץ 2 הגדיר פרשן הערוץ רוני דניאל את ישיבות ההסדר כעיוות גדול ואילו אמנון אברמוביץ טען כי "בנט קיבל פרוטקציה בלתי רגילה לישיבות ההסדר ולישיבות הממלכתיות. אם אתה בישיבה ציונית, ישיבת הסדר וכולי אתה מקבל 1200 ש"ח בחודש בעוד בישיבה חרדית מקבלים 280 ש"ח בלבד. הפכו את קערת האפליה", דברי אברמוביץ.

רק לפני ארבעה חודשים ערך יעלון סדרת סיורים בישיבות ההסדר, ממשיכים הבכירים, במהלכן הגדיר את תלמידי הישיבות "השילוב בין רוח לכוח, הוא שנותן עוצמה לעם ישראל".

אותם גורמים ציינו כי "כנראה אותן אמירות היו צביעות בלבד כשלמעשה הוא פועל נגד ישיבות ההסדר במקום לפעול איתם".