סקר חדש של עמותת "אור ירוק" לרגל חג פורים, חושף כי אחד מכל חמישה (17%) מודה כי נהג בשנה האחרונה לפחות פעם אחת תחת השפעת אלכוהול.

נהוג לומר כי משנכנס אדר מרבין בשמחה, ולכן בסוף השבוע קרוב יחלו אירועי חג פורים אשר ילוו בהרבה אלכוהול. על פי נתוני הסקר שביצעה עמותת "אור ירוק" באמצעות מכון המחקר גיאוקרטוגרפיה, נשמרת יציבות לאורך השנים במספר האנשים המודים כי נהגו תחת השפעת אלכוהול. לעומת זאת, במהלך השנים האחרונות דווקא נרשמה ירידה משמעותית של 26% במספר הדוחות שרשמה משטרת ישראל בגין נהיגה בשכרות.

כשנשאלו לסיבות שבנהיגה תחת השפעת אלכוהול, כל נהג שני טען כי הוא נוקט אמצעי זהירות כמו שתיית קפה או מים. 35% מאמינים כי האלכוהול לא משפיע עליהם, 12% טענו כי לא היה מי שינהג במקומם ולכן נהגו תחת השפעת אלכוהול, 28% טענו כי למרות ששתו אלכוהול הם נוהגים בזהירות רבה ו-7%טענו כי שתו כמות קטנה שלא משפיעה עליהם.

שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "הסברה היא כלי חשוב במאבק בנהגים שיכורים שמסכנים את כולנו בכביש, אך היא לבדה לא מספיקה. על משטרת ישראל להגביר את האכיפה לתפיסת נהגים שיכורים בכל ימות השנה ולא רק באירועים מיוחדים. המדינה חייבת להקצות למשטרה 160 מיליון שקלים כפי שנקבע בתכנית הלאומית, ליותר שוטרים ויותר ניידות שיתפסו את הנהגים השיכורים. אכיפה מוגברת תשדר מסר חד וברור כי לא משתלם לשתות אלכוהול ולנהוג".

בתוך כך, לקראת חג הפורים יוצא קמפיין חדש לציבור הדתי לאומי הקורא לציבור הדתי לשתות באחריות לקראת פורים ומזהיר מפני מעשים העוברים על ההלכה בעקבות שתייה מופרזת

הקמפיין, של הרשות הלאומית למלחמה בסמים ובאלכוהול, בשיתוף נד"ב מבית OU ישראל וקרן אביה, קורא לציבור הדתי לאומי לשתות באחריות. לחגוג אך לא בצורה מסוכנת: "גם בפורים, חג התחפושות והשמחה אל תגזים עם האלכוהול. זכור, אלכוהול מוחק את האישיות שלך. לכן, גם כשאתה חוגג אל תעשה דברים שעוד תתחרט עליהם ואל תעבור על ההלכה".