מילים חריפות ביותר בכנס של רבנים בכירים בציונות הדתית הערב (ה') באכסניית בית וגן בירושלים. בכנס דנו הרבנים בשורת החוקים האחרונים בענייני דת ומדינה ובמגמת הכרסום בזהות היהודית של מדינת ישראל.

הרב דב ליאור שפתח את הכנס אמר כי: "התכנסנו כאן כדי למחות ולהתריע כנגד הדבר הזה ולקרוא לכל נבחרי הציבור שלא לשתף פעולה וללחום לתיקון החוקים. אנחנו עדים למתקפת טילים שכוללת חוקים הפוגעים שמגמתם לפגוע במעמדה של הרבנות ובצביונה הדתי של המדינה".

ראש ישיבת הר המור, הרב מרדכי שטרנברג, התבטא בחריפות רבה נגד החקיקה בכנסת. "יש תורה בישראל, יש רבנות בישראל. אין חקיקה דתית אחרת בשום פנים ואופן. משרד הדתות כפוף לרבנות הראשית ולא הרבנות הראשית למשרד הדתות. לא צריך להתייעץ עם הרבנים צריך לשאול! ".

הרב אליקים לבנון בחר להתייחס לנושא חוק הגיור וטען כי: "למפלגה שמסוגלת להעביר את חוק הגיור אין זכות קיום ובמידה וחוק הגיור יעבור חובה על הבית היהודי לצאת מהממשלה. בינתיים, אנחנו צריכים להתעורר ולעשות קרב בלימה כדי למנוע את אותם חוקים אזרחיים, וחייבים ללחוץ בכנסת על החברים כדי לעצור את המהלכים. אני קורא לעצירה של אותם חוקים אזרחיים דרקוניים".

בכנס השתתפו הרב דב ליאור, הרב מרדכי שטרנברג, הרב אליקים לבנון, הרב משה גנץ, הרב חיים גנץ, הרב ברוך אפרתי, הרב אריאל בראלי, הרב דרור אריה ורבנים נוספים. בנוסף, הופיעו בפני הרבנים, מנהל אתר האינטרנט "עין פקוחה", עודד איתם, משפטנים וגורמים מקצועיים.

מארגני המפגש, הרב אריאל בראלי, הרב דרור אריה והרב משה שחור מציינים כי מקבץ החוקים מגלם בצורה ברורה את המגמה הנסתרת לפגוע בזהותה היהודית של המדינה.

ביחס לחוק הגיור ציין הרב אריאל בראלי כי: "מטרת החוק לאפשר לדיינים לקבל גרים ללא קבלת עול מצוות".

הרב משה שחור הוסיף כי: "המלחמה על זהותה היהודית של המדינה לבשה צורה חדשה; לא רק פגיעה בחבלי ארץ ישראל אלא פגיעה באושיות ההלכתיות של המדינה. לא קשה לזהות שמאחורי מגמה זו עומדים גופים אנטי דתיים ואנטי ציוניים". עוד מציין הרב דרור אריה כי: "גופים אלה הבינו שפגיעה בעוגנים ההלכתיים וביזור סמכותה של הרבנות הראשית ימצאו את מבוקשם. לצערנו חוקים אלה זוכים לתמיכה ולו חלקית על ידי אנשים טובים בכנסת. הרבנים מבקשים להסב את תשומת לב חברי הכנסת ולפעול בכל הכוח לעמוד בפרץ כנגד חוקים אלה. לפיכך, יש להשתמש בכל האמצעים כולל בזכות הטלת וטו כנגד החוקים".

יו"ר ארגון דרך אמונה, הרב ברוך אפרתי ציין כי: "החוקים מהווים את הסימפטום והשורש הוא הבעיה בזהות הדתית. לצערי, ישנם שאינם רואים את התורה כמקור לכל החיים ולתרבות. לכן, אותם חוקים בעיתיים מתיישבים עם תפישת עולמם".

הראשל"צ, הרב יצחק יוסף שלח מכתב תמיכה לבאי הכנס בו נכתב כי: "הרבנות הראשית לישראל היא הסמכות הרוחנית העליונה ומתפקידה להתוות את הקו בענייני תורה והלכה. תפקיד המחוקק הוא לסייע בידי הרבנות להוציא לפועל את הנחיותיה ההלכתיות ולא להיפך".