חברי כנסת ואישי ציבור מספידים את לוחם יחידה 101, מאיר הר ציון שהלך לעולמו לאחר מחלה קשה.

"גיבור ילדותי הלך לעולמו הבוקר", אמר השר נפתלי בנט. "מאיר הר ציון, גדול לוחמי צה"ל נפטר. דורות של לוחמים גדלו על ״פרקי יומן״, על השלמת משימה בכל מחיר, על תעוזה עברית, על ניווט בדד בלילה, על פעולות תגמול, על אי-הפקרת חבר, על דרישות בלתי מתפשרות, על אהבת ארץ ישראל. יהי זכרו ברוך. בשם כל ישראל - תודה".

סגן השר לשירותי דת, הרב אלי בן דהן ספד למאיר הר ציון: "מאיר היה גיבור ילדותי, קראתי בשקיקה את סיפורי יחידה 101 שכתב. לפני כמה שנים ילדיי ואני הגענו לאחוזת שושנה שבה הוא התגורר מעל בקעת הירדן וזכינו לשוחח עימו. אני זוכר שמאיר השתתף בעליות הראשונות של גוש אמונים לתחנת הרכבת בסבסטיה ובמקומות נוספים. היה גדול הלוחמים שקמו לישראל בדור האחרון, הוא מעולם לא התבלבל וידע שארץ ישראל כולה שייכת לעם ישראל וראה באנשי גוש אמונים כממשיכי דורו שמתיישבים בכל מקום בארץ ישראל. יהי רצון שעל עם ישראל יזכה ללמוד את מורשתו ויזכה לממשה. יהי זכרו ברוך."

שר הבינוי והשיכון אורי אריאל מרכין ראש עם פטירתו של מאיר הא ציון ז״ל: ״עם ישראל כולו מבכה את לכתו של גיבור ישראל שלימד את העם כולו גבורה יהודית מהי. מאיר ז״ל מהווה השראה לאהבת העם והארץ ולמסירות נפש אמיתית. יהי זכרו ברוך״

ממפלגת האיחוד הלאומי-הבית היהודי נמסר כי היא "מרכינה ראש עם לכתו של מאיר הר ציון שהיווה מודל לחינוך של דורות לאהבת הארץ ולמסירות הנפש למען בטחונה".

(צילום: צילום מסך)