לפני שנתיים משרד העלייה והקליטה ומשרד הפנים הוציאו הנחיה משותפת במטרה לאפשר לעולים חדשים לקבל מיד עם עלייתם לארץ, בנמל התעופה, תעודת זהות ישראלית. עם זאת, עולים שהגיעו מכוח חוק השבות, לאחר שהתגיירו בקהילות בתפוצות, לא זכו לקבל את התעודה יחד עם חבריהם והונחו לפנות עצמאית ללשכות משרד הפנים ברחבי הארץ.

ההסדר הוביל למצב מביך ומשפיל בו כולם מקבלים את תעודות הזהות יחד, למעט גרים. במדינת יהודית, שאמורה לפעול על פי עקרונות של "ואהבתם את הגר" אפליה זו היא בלתי נסבלת.

בתאום עם עמותת 'עיתים', הגיש ח"כ אלעזר שטרן שאילתה לשרת העלייה והקליטה בשאלה מדוע מתגיירים מופלים לרעה ובניגוד לעולים אחרים אינם מקבלים תעודת זהות ישראלית בנמל התעופה מיד עם הגעתם לארץ.

שרת העלייה והקליטה סופה לנדבר בדקה את הנושא יחד עם מר עמוס ארבל, מנהל אגף מרשם ומעמד ברשות האוכלוסין וההגירה, ובעקבות הדברים יצאה הנחיה חדשה לפיה "יש להנפיק תעודת זהות בנתב"ג גם לעולים חדשים שעברו גיור והגיעו עם אשרת "עולה".

ח"כ אלעזר שטרן: "אני שמח על החלטת משרד העלייה והקליטה ורשות האוכלוסין לשנות נוהל זה. מעמד קבלת תעודת הזהות בנתב"ג הינו מעמד מרגש בעבור העולים ואשר על כן אין שום סיבה שגרים, אשר התגיירו בקהילות התפוצות וגיורם מוכר על ידי המדינה, לא יזכו לחוות אותו כמו כל עולה אחר."

הרב ד"ר שאול פרבר, העומד בראש עמותת 'עתים', המסייעת לנתקלים בקשיים מול שירותי הדת: "קבלת תעודת הזהות הישראלית היא רגע מכונן ורב משמעות עבור עולים רבים והיא מסמלת את החיבור העמוק בין יהודים ברחבי העולם לבין מדינת ישראל. גרים הינם חלק חשוב ובלתי נפרד מהעם היהודי ומצוות "ואהבתם את הגר" עומדת בסלע קיומינו כמדינה יהודית. אנו מברכים על שינוי הנוהל ומקווים שזה יסייע להפוך את חווית העלייה לארץ לנעימה ומכילה עבור כולם".