עשרות זוגות מבוגרים עם ילדים עוברים בחודשים האחרונים ל'ביצות' הדתיות ברחבי הארץ, כך עולה מתוך תחקיר 'כיפה'.

בחודשים האחרונים נצפו לפחות שלושים זוגות של הורים לצעירים המתגוררים בביצות קטמון בירושלים, בגבעת שמואל ובמקומות נוספים כשהם סוקרים את לוחות המודעות ואת אתרי האינטרנט כשהם מחפשים דירות להשכרה עם או בלי שותפים, לא מעשנים ושומרי שבת (אבל לא חייב דתיים) בביצות. עוד נודע לכתב 'כיפה' כי עשרות נוספות החלו בהשתלטות על דירות בביצות השונות ואף מגיעים למניינים המאוחרים בשבת בבוקר.

"קמתי בוקר אחד באחת עשרה וחצי ופתאום ההורים שלי היו בדלת", מספר אלי, בן 30 המתגורר בשכונת קטמון עם דנה, אנה, וגילה בדירת 2 חדרים. "הם אמרו שהם שוכרים את הדירה ממול עם שלושת האחים שלי והם רוצים שאבוא לארוחת שבת. איך אני אמור לסמס בשבת כשההורים שלי נמצאים דלת ממול?", הוא תהה במרמור.

ההורים מצדם מרוצים מהמעבר לביצה. "תמיד רציתי להיות, איך אומרים הצעירים, 'קול'", מספר עזריה ג'בוני, 69, המתגורר זה חודשיים עם אישתו, שני ילדיו וחמשת ילדיו בגבעת שמואל. "אני מגיע למניין הוותיקין של הצעירים בעשר וחצי, אוכל קיגל בקידוש באמצע ושומע דרשה של אחת הנשים. קצת לא נעים מהבן שלי שיוצא עם חברה שלו לטיול בצהריים אבל אני חושב שהוא יתמודד. אנחנו נורא נהנים פה מהארוחות המשותפות עם הגרוש ההוא מלמטה".

הצעירים, תושבי הביצות, חוששים כי מדובר בטקטיקה חדשה שמטרתה הנסתרת היא ללחוץ עליהם להינשא. "אמרתי לאימא שלי שוב ושוב שאני אתחתן כשאהיה מוכן. "מספר משה, תושב בשכונת קטמון. "אני בסך הכל בן 55, צעיר. החיים עוד לפני. מה הם לוחצים?". ימים יגידו האם התופעה המטרידה אכן תוביל לחתונות או שמה גם ההורים יתחילו לסמס בשבת.

כל קשר בין הכתבה למציאות הינו מקרי ביותר