עשרות בני אדם ובראש ח"כ מיכאל בן ארי קיימו הערב (ג') מפגן תמיכה בסא"ל שלום אייזנר, מול בסיס הקרייה בתל אביב. המפגינים הניפו שלטים עליהם נכתב: "צל"ש לסמח"ט", "עם מחבלים צריך להשתמש בהדק ולא בקת", "האנרכיסטים סכנה קיומית, מי מגן על צה"ל?" ו"מי שמרחם על רשעים סופו להתאכזר לצדיקים".

ח"כ בן ארי, שנשא דברים בהפגנה, אמר כי "פרשת אייזנר מעבירה מסר לקציני צה"ל שאם פוגעים בהם עליהם לברוח ולא להשיב במאבק והחשש הוא כי מפקדים בכירים ישלחו חיילים זוטרים להתמודד עם הפרות סדר על מנת להסיר את האחריות מהם".

(צילום: יחצ)

לדברי אחת הפעילות שנכחה בהפגנה, מפקד פיקוד המרכז, אלוף ניצן אלון, "תקע סכין לסמח"ט". היא האשימה את הפוליטיקאים ובהם ראש הממשלה בנימין נתניהו ואף נשיא המדינה שמעון פרס, כמי ש"הפקירו את אייזנר". בנצי גופשטיין, חבר מועצת קריית ארבע שהשתתף אף הוא באירוע, אמר כי "אייזנר חייב לקבל את הגיבוי של כולנו. עלינו לקיים מאבק ציבורי למען מי שביקש להגן על עם ישראל".

בתוך כך, סא"ל אייזנר התייחס בעצמו לראשונה לאירוע, בדברים שפורסמו הערב בערוץ 10, בשיחה שקיים עם מקורבו. "זה עימות של שתי דקות, אז נכון שכמה תמונות שם נראות רע אבל בסוף השתמשתי בנשק בצורה קרה כמקל, לא הרגתי אף אחד ולא סיכנתי חיים של אף אחד כדי לעמוד במשימה וכדי למנוע פגיעה בחיילים שלי", אמר אייזנר.

הסמח"ט הבהיר בדבריו כי "התחושה שלי שהמפגינים עצמם אמרו אחרי זה שרק בגלל שהסמח"ט התנהג ככה, הם הפסיקו את ההפגנה". לטענתו, "כל הסיפורים האלה לא מעניינים את הרמטכ"ל שלנו ואת אלוף הפיקוד שלי. עכשיו יש פה כמה שאלות, אני אמרתי שיכול להיות שזו הייתה שגיאה מקצועית להשתמש בנשק מול מצלמות וזה... אני אמרתי להם שאני לא מקבל את זה ככשל ערכי בשום פנים ואופן".

אייזנר המשיך וטען כי השאלה שעומדת במרכז הפרשה עוסקת בסדרי העדיפויות של צה"ל. "יש פה שאלה מה יותר חשוב - לעמוד במשימה או להיראות טוב ולהצטלם טוב? אני טוען שהמשימה מספיק חשובה, הם טוענים שלא, יכול להיות שפה אני טועה והם צודקים, כאילו נגרם נזק למדינת ישראל, אני אומר כאילו", הוסיף סא"ל אייזנר.