הרב דני טרופר, נשיא ארגון גשר והאחראי על נושא הפריימריז בבית היהודי לפני כשנה וחצי לא מאוכזב מהתנהלותם של אנשי מפלגת הציונות הדתית בנושא השוויון בנטל. "לא צריך לקנא בחברי הכנסת של הבית היהודי", הוא אומר בראיון ל'כיפה'. "הם הולכים על חבל דק. מצד אחד הם צריכים להיות אחראים לציבור שלנו וללומדים התורה ומצד שני חייבים לשמור על האחריות למדינה. טוב שהבית היהודי עושים משהו במקום שכל השאר רק צועקים".

בראיון ל'כיפה', על רקע ההצבעות בנושא הסנקציות הפליליות והשוויון בנטל אשר מגיע בימים אלו לשלבי ההצבעות ומעורר תרעומת בחלקים שונים בישראל, יחד עם תחושת שביעות רצון מחלקים אחרים, אומר הרב טרופר כי "הרבה יותר קל להיות חרדי ולהתנגד לכל המהלך בחריפות והרבה יותר פשוט להיות חילוני שמצביע בעד כל הנושא באופן גורף. הבית היהודי מבינים שצריך לעמוד באמצע, במקום הקשה ביותר ולטפל בבעיות. הם מבינים את המורכבות ובסופו של דבר אין פתרונות קלים. כל החלטה תבוא עם מחיר".

בנוסף התייחס הרב טרופר לנושא ישיבות ההסדר אשר מעורר אף הוא מהומה לא קטנה, גם בנושא השוויון בנטל וגם בעקבות תחקיר 'המקור' אמש (ד') בערוץ 10 בנושא הישיבות. "יש מקום לעשות חשבון נפש בישיבות", הוא אומר אך מדגיש "אבל לא כשעין הסערה מופנית אליהם".

"ברגע שהקול הפוליטי ירד יהיה בריא אם ראשי הישיבות יתכנסו ויעשו חשבון נפש", הוא מוסיף. "לא בהכרח צריך שינוי, ובוודאי לא בזמן שיש מתקפה חריפה על הישיבות, אך מוסד ישיבות ההסדר קם לפני חמישים שנה ויש מקום לעשות חושבים".

"לא רק ישיבות ההסדר צריכות לעשות חשבון נפש", אומר הרב. "הלוואי וכל מוסד היה עושה כך, הלוואי והאוניברסיטאות היו עושים חשבון נפש. יש בעיות גם באוניברסיטאות, לגבי מחלקות בעייתיות אבל אף אחד לא מדבר עליהם. בעיות הן דבר טבעי וצריך לתקן אותן".

"חבל שכל הנושא עלה על סדר היום אבל אני מקווה שאחרי הסערה יעצרו ויחשבו הלאה. לא בטוח שזה יקרה. הישיבות לא עשו חשבון נפש קודם ואולי צריך להוציא את הטוב מהרע. הביקורת היא הזדמנות לעשות חושבים", מסכם הרב טרופר.