מסמך תעודות הנישואין הנמצא כמעט בכל בית בישראל אשר בכוחו המשפטי יכול להעיד על יהדותו של אדם, ואף יכול לשמש ראייה במאבקי ירושה, היווה עד לא מזמן מסמך נגיש הקל לזייפו ולעשות בו שימוש שלא כחוק, בגיור, בבקשת אזרחות ועוד.

בחודשים האחרונים החלו במשרד לשירותי דת להפיץ תעודת נישואין חדישה ועדכנית הכוללת 'ברקו' ייחודי הטומן בתוכו קוד בטיחות המהווה חסם מהותי בפני זיופים.

את אמצעי הבטיחות אשר מובנים בתעודה ביצעה חברת ״בילבר״ מהמובילות בתחום בארצות הברית ובעולם וביצעה שימוש באמצעים מהמתקדמים ביותר בעולם ובכך הם הופכים את התעודה לאחד מהמסמכים המוגנים ביותר שיש כיום בארץ.

מנכ"ל המשרד לשירותי דת אלחנן גלט ציין: "תעודת הנישואין החדשה היא בשורה של ממש, זו תעודה שהיא מסמך משפטי והלכתי לכל דבר ועניין ולראשונה, הבטחנו שלא יהיה ניתן לזייף אותה".

"מאחר והגיעו אלינו פניות לא מעטות של ניסיונות זיוף של תעודות הנישואין החלטנו להשקיע את המרב בתחום האבטחה של התעודה על מנת למנוע עד כמה שניתן את תופעת זיופי התעודות, חשוב לציין כי מסמך תעודת הנישואין הוא בעל השלכות הלכתיות ומשפטיות כבדות משקל, אני מקווה שתעודת הנישואין היא פריצת דרך בנושא האבטחה לעוד תעודות בעלות אופי הלכתי ומשפטי, הפצת התעודות הם חלק מהליך של חיבור שרותיי המשרד לעידן הטכנולוגי". ציין ראש מחלקת הנישואין במשרד לשירותי דת הרב חזקיהו סאמין.

(צילום: יחצ)