שמונה נערים מהשומרון הגיעו השבוע למשרדו של עו"ד מיכאל ספרד, פרקליט ארגוני השמאל הקיצוני, עם שמונה דליים מלאים בעשרות אגורות. הנערים, פעילים בוועד מתיישבי השומרון, העבירו לעו"ד ספרד את התשלום שהטיל עליהם בג"צ בגין הוצאות משפט. "עו"ד ספרד מייצג את שונאי ישראל וככזה ראינו לנכון להעביר לו את התשלום בעשרות אגורות כדי שלפחות יתאמץ לממש את הכסף", מסביר שגיא קייזלר, מנכ"ל ועד מתיישבי השומרון.

[embed][/embed]

הכל התחיל כשעו"ד ספרד עתר לבג"צ, יחד עם פלסטינאי הטוען לבעלות על החלקה עליה ניטעו עצי הזית. עו"ד ספרד ביקש מבית המשפט להטיל על המינהל האזרחי לממש את הצו שימוש מפריע, לעקור את עצי הזית ולסלק מהחלקה את יונתן רוטשילד - החקלאי שנטע את המטע.

כשנודע לעו"ד דורון ניר צבי, המייצג את ועד מתיישבי השומרון, על העתירה, ועל כך שעו"ד ספרד לא טרח ליידע את החקלאי כי הוא עותר כנגדו לבית המשפט, ביקש עו"ד ניר צבי להצטרף כצד לעתירה.

בעקבות פניית הוועד הפנה בג"צ את עו"ד ניר צבי לועדת הערר, ששם, לטענת השופטים, יוכלו לדון במהות העתירה ולוודא מי בעל הקרקע. כשהבינו בוועד מתיישבי השומרון שאין סיכוי לעתירה הם משכו אותה. אך למרות משיכת העתירה הטיל בית המשפט על החקלאי הוצאות משפט של 5,000 שקל.

"החלטנו להירתם לעזרת החלקאי ולשלם לעו"ד ספרד את הוצאות המשפט שהטיל עלינו בג"צ", מסביר קייזלר. עם זאת, בוועד החליטו כי לא יעבירו את התשלום לפרקליט של השמאל הקיצוני באמצעות העברה בנקאית או המחאה וביקשו מבנק ישראל לפדות 5,000 שקל בעשרות אגורות.

"לאחר כמה שבועות של המתנה ניגשנו לבנק ישראל ומשכנו 5,000 שקל בעשרות אגורות. 50 אלף מטבעות", מוסיף קייזלר ומציין שמדובר בעשרות קילו גרמים. "שישה נערים סחבו את המטבעות השבוע בדליים למשרדו של עו"ד ספרד". במשרדו של עו"ד ספרד הופתעו מהתשלום וביקשו ארכה של כמה ימים בכדי לספור את הכסף לפני שהם מנפיקים חשבונית.

"אנחנו מכבדים את בית המשפט ולכן שילמנו את מה שהטילו עלינו בזמן", מדגיש קייזלר, "יחד עם זאת חשוב לנו להבהיר לעו"ד ספרד כי מלחמתו בהתיישבות לא תצלח ואנו נפעל בכל דרך חוקית להצר את צעדיו".