אמש (ג') התקיים ערב השקה חגיגי לגרעין התורני בראשון לציון שבמרכזו התקיים פנאל בהנחיית העיתונאי אלישיב רייכנר ובהשתתפות חה"כ מוטי יוגב, הרב אלישע וישליצקי, הרב דני טרופר ועשרות חברי הגרעין. נשיא הגרעין וראש ישיבת ההסדר בעיר, הרב שלמה לוי פתח את הערב וציין כי: "כאשר הקימו את ראשון לציון כמושבה חשבו לבנות אותה כמושבה תורנית. במגילת היסוד של המושבה כתוב על שמירת שבת, שמירת שמיטה, אורחות חיים של תלמוד תורה וזה שייך כמובן גם היום כאשר אנו נמצאים בארץ ישראל וחייבים להפריח ולבנות גם היום את ראשון לציון וארץ ישראל לאורכה ולרוחבה גם בתורה וגם בעשייה למען הכלל והעשייה למען העולם כולו".

[embed][/embed]

במהלך המושב נשאלו חברי הפאנל כיצד הם רואים את הגרעינים התורניים ומה לדעתם חשוב יותר שיהיה- גרעין חברתי או גרעין תורני וח"כ מוטי יוגב השיב באומרו כי: "כאשר הייתי מזכ"ל בני עקיבא שלחתי לאופקים חבורה של 20 תלמידים וכעבור תקופה קיבלתי טלפון שהבהיר כי ישנם חילוקי דעות קשים בין חברי הקבוצה כאשר חלקם התעניינו בחיזוק הקטע החברתי וחלקם רצו לחזק בקטע התורני וראיתי בזה זכות אדירה להיות חלק ממגזר שאלו חלק ממחלוקותיו. יש מקומות שהגרעין מאופיין כתורני ויש כחברתי, שניהם טובים וכל אחד צריך ללכת עם ליבו. העיקר לעשות טוב, לחפש את טובת הכלל ולא את טובת עצמנו", סיכם יוגב.

עו"ד אלי יבלון ציין בדבריו כי: "זכינו בראשון לציון בהעברת השרביט לדורות הבאים, אך צריך לדעת להעביר את המקל נכון. באולימפיאדה כל רץ אמריקאי הוא אלוף עולם אבל בריצת שליחים הם לא מצליחים כי הם לא יודעים להעביר את המקל כראוי". עוד הוסיף יבלון כי: "אני לא חושב שיש הרבה ערים כמו ראשון לציון שזוכים לתקציב עירוני מיוחד לגרעינים התורניים. זכינו שבחמש השנים האחרונות קמו קנו מוסדות שלא היה פה מעולם דוגמת בית ספר וגן תורניים. חברים יקרים, אני פונה בהזדמנות זו להגיד לכם תודה, אך גם מזכיר לכם שעדיין לא הרמתם את הדגל של גן תורני במרכז העיר".

הרב דני טרופר ציין כי: "כל עיר צריכה גרעין תורני , אך אם הגרעין נכנס כמושיע זה דבר נורא, ואם הוא נכנס בתור שותפות אז יכולים לקרות דברים נפלאים".