בלעדי: יום לאחר שחוק הגיור של אלעזר שטרן עבר בקריאה ראשונה במליאת הכנסת שיגר היום (ג') רב היישוב קרית ארבע הרב דב ליאור מכתב אשר תומך ברבנים הראשיים ומגנה מכל וכל את החוק החדש.

כזכור, אמש (ב') אושרה בקריאה ראשונה הצעת החוק אשר מבקשת לאשר כי כל רב עיר יוכל לגייר, זאת למרות התנגדות של הרב יצחק יוסף שביקש לחכות עם האישור עד לגיבוש כל הסעיפים באישור כל הצדדים. בתגובה לאישור החוק בקריאה ראשונה הגיב הרב יוסף בחריפות וטען כי מדובר בשבירת הכלים.

במכתב, אשר הגיע לידי 'כיפה' כותב הרב "חוק הגיור שעבר אתמול בקריאה ראשונה בכנסת הינו פתח חמור לפגיעה בקודשי ישראל לדורות".

הרב ליאור טוען כי "כל גושפנקא, מינוי הרכב או סדר דין לקבלת הגר, חייב לעבור דרך הרבנות הראשית לישראל, שהיא המוסד ההלכתי העליון של מדינת ישראל", ובכך מביע תמיכה חד משמעית בעמדת הרבנים הראשיים בחוק.

עוד הוסיף הרב ליאור ואמר "יש לעשות כל מאמץ על מנת לשתף פעולה (עם הרבנים הראשיים. ח"ג) ולמנוע את הפרצה הנפערת מחוק זה".

בתוך כך אמר היום (ג') בראיון סגן השר לשירותי דת, הרב אלי בן דהן, אשר הינו מתומכי החוק כי מתקפת הפוליטיקאים החרדים בנוגע לחוק הגיור הינה פוליטיקה זולה, אך ספק אם התכוון לרב דב ליאור, אחד הרבנים המשמעותיים והחזקים ביותר בציונות הדתית ולא ברור כיצד יגיבו יוזמי החוק למכתב זה.

גורמים ברבנות הראשית הגיבו בסיפוק למכתבו של הרב ליאור והאשימו כי יוזמי החוק החריבו את המהלך אשר היה בשלבים מתקדמים לאישור בתמיכתו של הראשון לציון. "המהלך היה בשלבים מתקדמים ביותר והיו מהלכים רציניים ביותר על מנת להגיע לנוסח חוק מוסכם. הם בעטו בכל באמצע והלכו לחקיקה. אין עם מי לדבר היום. הם הלכו באמצע".

התקווה שלנו, אומרים הגורמים, כי אם לרבנים הראשיים לא מצייתים, אולי במפלגת תקומה, אשר ממנה מגיע סגן השר, יקשיבו לכל הפחות לרבנים שלהם שמגבים את הרבנים הראשיים במאבקם למען השמירה על הזהות של עם ישראל.