אחד מחבריה הבכירים ביותר של הבית היהודי, השר לאזרחים ותיקים אורי אורבך, תוקף את הניסיונות החוזרים ונשנים של חברי מפלגתו 'להציל את החרדים מגזירת הגיוס', כלשונו. "בכל פעם אני מופתע מהפער בין המאמצים שעושים אצלנו בבית היהודי כדי להציל את החרדים מ"גזירת הגיוס", לבין תשפוכת השנאה שהם מעניקים לנו בכנסת ובעיתונים שלהם"

"לא שאנחנו זקוקים לתודות שלהם", ממשיך אורבך וטוען בדף הפייסבוק שלו כי "הסיעה שלנו מגויסת כמעט כולה כדי שחלילה אף חרדי לא הכרחי לא יגויס לצבא הנורא, השם ישמור. ישיבות הסיעה שלנו מוקדשות לדילול הסנקציות ה"פליליות" לימות המשיח, וכדי להתחשב בדרישות החרדיות ככל הניתן".

לטענת אורבך, השמירה העקשנית על זכויות החרדים פוגעת דווקא בבית, בציונות הדתית. "זה עולה לנו בכך שכעת יש מתקפה חריפה על ישיבות ההסדר", תוקף אורבך, "כי מגיוס החרדים, שטרן והחילונים די התייאשו כנראה. מרוב ניסיונות לרצות ולפייס את החרדים ולהראות שאנחנו דואגים לעולם התורה החרדי, כולל אלה שבכלל לא לומדים, אנחנו שוכחים כי שילוב של תורה וצבא הוא האידיאל, שאדם צריך להיות בן תורה וגם לפרנס את משפחתו. כן, שטויות כאלה", הוא עוקץ.

"הח"כים החרדים עולים אחד אחד על דוכן הכנסת ובכל חוק ועניין משמיצים אותנו, קוראים לנו "בית של גויים", מטנפים את הפה שלהם על הרבנים שלנו, ואנחנו די שותקים. כי לא נעים לריב, והם נורא מסכנים, ורחמנות, ואולי הם יהיו איתנו בסוגיית ארץ ישראל", אומר אורבך באירוניה.

"הפוליטיקה דורשת לעיתים קרובות סבלנות ואורך רוח. אבל אולי לפעמים אנחנו קצת מגזימים בעניין", הוא מסכם.