מלחמת מכללות? מכללה חרדית נחנכה אמש (א'), במסגרת שיתוף פעולה בין 'עזריאלי-מכללה אקדמית להנדסה ירושלים' ו'תמורה'-סמינר בית יעקב ללימודי הנדסה, בהר חוצבים בירושלים.

מדובר במכללה אשר מיועדת ללימודי חרדיות המתקיים תחת 'תכנית מח"ר' אשר מטרתה לקדם את ציבור החרדים והחרדיות במוסדות להשכלה גבוהה, וצפויה לאכלס בתוכה לימודי הייטק והנדסה אשר מותאמים לציבור החרדי.

פחות מעשרים קילומטרים מהמקום, עומדת המכללה החרדית בראשותה של בת הרב עובדיה יוסף זצ"ל, עדינה בר שלום, כך שהמהלך לפתיחת המכללה החדשה מתמיה למדי. בנוסף, מכיוון שמדובר במהלך המשותף עם המכללה להנדסה בירושלים אשר נמצאת בסמוך למכללה החרדית, אין אלא להניח כי מדובר בניסיון לגרום לזליגה של תלמידות המכללה החרדית למכללה החדשה בהר חוצבים.

לטקס הפתיחה החגיגי אמש (א') הגיעו בין היתר יו"ר ש"ס, חבר הכנסת אריה דרעי יחד עם אשתו הרבנית יפה דרעי, נשיאת סמינר תמורה המתחרה. בנוסף הגיע למקום גם פרופסור מנואל טרכטנברג, יו"ר ות"ת (ועדה לתכנון ותקצוב) של המל"ג.

תחרות גלויה בין הפלגים השונים בתוך ש"ס על רקע פטירתו של מרן או התפתחות טבעית? האם יש יד אשר אוחזת בקלפים מתחת לשולחן? אין לדעת אך אין ספק שהמהלך של פתיחת מכללה חרדית נוספת בעיר מתמיה.