"לבית היהודי יש מכנה משותף רחב יותר עם יש עתיד מאשר עם המפלגות החרדיות" כך כותב היום הרב אביחי רונצקי, מרבניה הבכירים של המפלגה שעומד גם בראש מנהלת זהות יהודית במשרד הדתות. הרב רונצקי הסביר את דבריו ואמר כי "נדמה שהמפלגות החרדיות כל עניינן הוא תועלתן הפרטית, כשטובת המדינה מהן והלאה. ל"בית היהודי" ול"יש עתיד" עם כל המחלוקות, יש אינטרס מובהק לעשות למען החינוך, הכלכלה, הביטחון ושאר ענייניה של מדינת ישראל".

הרב רונצקי כתב כי "הגורם העיקרי וכמעט היחידי שהביא להישג הגדול (של הבית היהודי - נ"ב) היו נפתלי בנט ואיילת שקד, שבאישיותם יכלו להכיל ציבור רחב ולא רק את קהל המצביעים המסורתי של הבית היהודי ותקומה". הרב רונצקי ציין בדבריו כי על אף שהתנגד להצטרפות בנט ושקד לבית היהודי ותמך בהתמודדותם ברשימה נפרדת, "זאת מחשש לאיבוד דגלים וחזרה למפד"ל הישנה" וכתב כי "מטרתנו היתה ליצור בית פוליטי שיחבר את כל מי שמסורת ישראל, העם והארץ חשובים לו. הבנו שישנם רבים וטובים שמאסו בפוליטיקה הישנה וחפצים במשהו חדש שיתחיל".

הרב רונצקי מתייחס לאיחוד בין הבית היהודי לאיחוד הלאומי ואומר כי, "החבירה ל'תקומה', מהלך שגם בו היה חשש גדול לאיבוד עקרון הכלליות, שהיה נר לרגלנו". על כך אומר " לשמחתי הרבה גם בהתנהלות הסיעה התבדו חששותיי המוקדמות, ולמעשה לא ניתן היום להכיר בין הח"כים את מוצאם הפוליטי, כשהחברות והאמון האישי גדולים ביותר".

בניגוד לרוחות האחדות הרב רונצקי מבקר את ערוצי התקשורת הדתיים שהעניקו במה "למי שפוגע באחדות הסיעה", כשכפי הנראה הוא מתייחס לח"כ יוני שטבון שבשבוע שעבר הצהיר כי יצביע נגד חוק הגיוס בניגוד לעמדת הקואליציה ומפלגת הבית היהודי. "כתבות ענק בעיתוני המגזר שנותנות רוח גבית למי שפוגע באחדות הסיעה מיותרות ומזיקות" כתב הרב רונצקי והוסיף כי "אם חפצי חיים אנו כסיעה פוליטית אחת, חיוני שנדע לשמור על החברות והאמון הקיימים היום".

עוד הוסיף וכתב הרב רונצקי כי "שאיפתנו להיות תנועה שתנהיג בע"ה את עם ישראל, מחייבת אותנו לנקוט בעמדות ובדרך שתחבר אלינו ציבור רחב, כאלו שרוצים במדינה יהודית שנשענת על אדני המסורת ונאמנים לשותפות בבנייתה על כל מרכיביה הכלכליים, הביטחוניים והמדיניים".

כזכור, בשבוע שעבר דרשו הבית היהודי מחבר הכנסת שטבון להתפטר מתפקידו כסגן יו"ר הכנסת לאחר הצבעתו נגד חוק הגיוס. עד סוף השבוע לא החזיר שטבון תשובה האם אכן יתפטר.

לפניות לכתב נטעאל בנדל - desk@kipa.co.il