בכנס פעילים חרדיים אמש (ש'), אשר פתח את המרוץ המחודש של החרדים לראשות העיר בית שמש, ניסה דרעי למתן את הרוחות, דווקא על מנת שלא לחזק את הכוחות החילוניים בעיר, וקרא לקיצוני העיר לא להתפרע. "הימנעו מההתפרעויות שהפכו לפניה של בית שמש בתקשורת".

דרעי טען כי יש בידו מידע על כך שנשכרו אנשים שמקצועם הוא לעורר פרובוקציות ולהגדיל המחלוקת בין החרדים לחילוניים בעיר. המטרה, הוא טען, היא להוציא את החילוניים בעיר להצביע בעד אלי כהן, מועמד החילונים והדתיים הלאומיים. "לא ניתן לגרור את העיר למלחמת חרדים חילונים, כל מי שמחלל שם שמים וקורא קריאות גנאי כגון נאצי נגד חילונים יש לו דין של רודף", תקף דרעי בחריפות.

יחד עם זאת תקף יו"ר ש"ס את הבית היהודי אשר פרסמו הודעה בה הביעו שביעות רצון מהחלטת בית המשפט בשבוע שעבר לקיים בחירות חוזרות בעיר בית שמש. "אותה ברית אחים תפסה טרמפ על בית-שמש", אמר דרעי, "לעשות עוד וי על פגיעה בחרדים".

בעוד החרדים בעיר בית שמש מתכוננים למלחמה על דמותה של העיר, בצד החילוני לא חוסכים מאמצים על מנת לנצח. עו"ד אריאל ניסים שלח בשם מטה אלי כהן בשבוע שעבר דרישה לרשות השנייה לאכוף את נושא השידורים בתחנות הרדיו החרדיות ולוודא כי השידורים יהיו הוגנים ואובייקטיבים לשני הצדדים. "תחנות אלה פועלות מכוח זיכיון ממשלתי, וחלה עליהן החובה לשדר עיתונות הוגנת ולא מפלגתית. לא כך נהגו בבחירות הקודמות, אלא היטו את הסיקור והפרשנות לטובת הצד החרדי. הדרישה כעת היא שהדבר לא ישנה בחירות האלה", דברי עורך הדין.