מזכ"ל תנועת הנוער בני עקיבא, דני הירשברג, שיגר הבוקר (א') מכתב לשמיניסטים, חברי שבט 'נעלה' והתייחס לנושא ישיבות ההסדר, אשר מותקפות בימים אלו יחד עם סיום דיוני ועדת שקד שהחליטה לא להעלות את כמות חודשי השירות של הישיבות באופן משמעותי.

"מאז כינונה של המדינה היהודית והמדינה שבדרך ראינו בשותפות בשירות הצבאי חובה שהיא זכות גם יחד. לא נטל ולא מעמסה. שמחים אנו לצאת לשרת את העם ולהגן על עמנו ועל אדמתנו", כותב הירשברג. "אנו רואים בצבא ההגנה לישראל צבא הפועל בשליחות העם, למען הגנת מדינת ישראל ורואים בגיוס אליו מצווה קדושה וחובה תורנית ומוסרית".

"אנו בבני עקיבא טיפחנו ועודדנו לאורך השנים השתלבות במסגרות שונות ושילובים שונים להגשמת הערכים השונים המרכיבים את דרכנו", ממשיך הירשברג. "אין בדברים אלו רצון להעדיף מסגרת זו או אחרת, כל חבר יבחר את המסלול הנכון לו וימצא את השילוב הנכון, בו יגשים את דרכי התנועה ודרכו שלו".

יחד עם זאת מבהיר המזכ"ל כי "יחד עם זאת, אנו מעוניינים לומר בקול שאינו משתמע לשני פנים: מסגרת ההסדר, שבה זוכים חברנו ללמוד תורה באופן מעמיק ורציני ובד בבד מוכשרים כלוחמים וכחיילים מן המניין, משרתים בנאמנות ומתכוננים לשנים רבות של מילואים - היא מסגרת ראויה לכתחילה. אנו, בתנועת בני עקיבא, מעודדים ושמחים בחברים הלומדים ומשרתים במסלול ה"הסדר" ורואים בהם מגשימים את רעיון "דור נאמן לעמו תורתו ארצו ומדינתו" כמופיע בחוקת התנועה".

"בימים האחרונים כלי התקשורת מרבים בכתבות הקוראות תיגר על מוסד ישיבות ההסדר. בימים אלו, בהם אתה בוחר את המסלול בו תצעד בשנים הבאות, חשוב לנו לחזור אל היסודות, שעליהם מושתתת תנועתנו, ומהן נגזר בין היתר, האפשרות של מסלול ה"הסדר" לכתחילה", מבהיר הירשברג.

בהמשך מכתבו קורא מזכ"ל התנועה שלא לפגוע במסלול ההסדר "אנו קוראים לקברניטי הציבור ולמקבלי ההחלטות לתמוך במסלול ה"הסדר" ולא לפגוע בו כלל. האיזון העדין שבין לימוד התורה לבין השירות בצבא - חייב שיישמר מכל משמר, שהרי 'אלו ואלו דברי אלוקים חיים'. איננו רשאים שלא ליטול חלק ושותפות בשירות בצבא ואיננו רוצים ויכולים ללא לימוד התורה.

"יש לשוב ולהדגיש כי מאז ומעולם, עולמנו הרוחני הושתת על לימוד התורה, לימוד מעמיק, רציני, כזה המחייה את הנפש ומצמיח אישיות גדולה ורחבה כחלק מתקומת העם בארצו", כותב הירשברג. "אנו רואים בלימוד התורה את יסוד אומתנו, וככזה - אנו תובעים מעצמנו, לאורך חיינו להגות בה יומם ולילה. לימוד התורה מהווה את עמוד השדרה הרוחני שלנו ושל עמנו בכלל ובוודאי בדור הגאולה שבו אנו זוכים לחיות".

"מתוך כך, נקרא גם לאחינו מהציבור הקרוי חרדי לקשור עצמם בשני הכתרים גם יחד ולבא 'לעזרת ה' בגיבורים' - כתר התורה וכתר השירות בצבא ההגנה לישראל. אנו מאמינים בלבב שלם, שזוהי דרכה של תורה", מסיים מזכ"ל תנועת הנוער בני עקיבא.