15 אלף איש השתתפו אמש (ה') בצעדת ההמונים למבשרת אדומים. הצועדים, בהם שרים, חברי כנסת, רבנים, אנשי ציבור, צעדו מרחבת העירייה במעלה אדומים לעבר מבשרת אדומים (E1), שם התקיימה העצרת המרכזית.

צפו בצילום מהאוויר:

[embed][/embed]

האירוע נערך בארגונם של למעלה מ- 30 גופי ימין שקראה אל ממשלת ישראל להדוף את לחצי אומות העולם. הארגונים הסבירו כי הדיפת הלחצים יכולה להגיע רק על ידי תשובה ציונית הולמת שהיא הקמת יישובים חדשים, החלת ריבונות ישראל ותנופת בנייה בירושלים ובכל מרחבי יהודה ושומרון.

שר השיכון, אורי אריאל, קרא עם פתיחתה של העצרת והצעדה במעלה אדומים לא להיכנע ללחצים, "ולא משנה ממי. ארץ ישראל שייכת לעם ישראל".

השר הוסיף כי "יש שחושבים כי אם הם ילכו לרצות ולהתקפל בפני העולם יהיה לנו שקט. תסתכלו על הקטיושות והטילים על באר שבע, שדרות, אשקלון וערים נוספות בארץ. אסור להכנע, ככל שאנחנו מתקפלים יותר, לוחצים עלינו יותר".

"אני עומד היום כשר השיכון ואני מכריז ואומר לראש הממשלה: אנחנו כאן כדי לקיים את הבטחתך לבנות במבשרת אדומים".

בהמשך קרא השר אריאל לחרדים להגיע ולהצטרף למאבק על ארץ ישראל, "נחזק את עולם התורה יחד עם החרדים, אני קורא לכם להתיישב ביהודה ושומרון ויחד לחזק את ארץ ישראל".

לסיום הכריז השר "בין הירדן לים תהיה רק מדינה אחת והיא ארץ ישראל, נמשיך לבנות את ארץ ישראל בכל המקומות, ירושלים, יהודה ושומרון ומעלה ומבשרת אדומים".

סגן שר החוץ, זאב אלקין, אמר כי "רוב העם החליט, בניה ולא הקפאה ארץ ישראל ועם ישראל. בדרך יהיו רגעים לא פשוטים אך בסופה ננצח את הכול, עלינו להיות נחושים עד הסוף כי הצדק איתנו".

סגן השר הוסיף כי, "בימים שמאיימים עלינו עם חרמות ומחייבים אותנו לקבל מסמכים שפוגעים בריבונותנו על הארץ עלינו לומר בקול גדול: אנו מחויבים לתושבי ישראל ולא לאומות העולם".

צפו: חברי כנסת, שרים, רבנים ואישי ציבור מדברים על הצעדה ומשמעותה:

[embed][/embed]

"מכאן אנו מתחילים את ריבונותנו השלמה בארץ ישראל, אנחנו רוצים ליצור את הרצף של ירושלים ממערב למזרח והפלסטינים רוצים ליצור רצף של בניה מצפון לדרום ומישהו בסוף ינצח, הם לא יוותרו, אנחנו חייבים לגבור על הפלסטינים ולבנות במבשרת אדומים, את זה אמר בנימין נתניהו ולכן אתם כאן כדי שזה יהיה אנחנו ולא הפלסטינים".

דניאלה וייס, מראשי תנועת נחלה וממארגני הצעדה בירכה בטקס המרכזי את הקהל הרב שהשתתף ואמרה כי היא מודה לנוער "האידיאליסטי שפעל ופעול בהתנדבו לאורך כל הדרך".

"אני פונה לאלפים ולרבבות שהגיעו מכל רחבי הארץ מאילת בדרום ועד רמת הגולן ובמיוחד אל הצעירים הרבים: צעדנו היום ונצעד גם מחר. הנחשול ילך ויגבר בחודשים הקרובים ולא נסתפק בצעדות והצהרות אנחנו קוראים לצעירים הנמרצים להצטרף לגרעיני ההתיישבות ולהקים גרעיני התיישבות נוספים ולדבוק בעקשנות והתמדה בארץ ישראל עד אשר כל הרים יפרחו".

אחריה עלה שר התחבורה, ישראל כץ ואמר כי הוא שאל מהי מטרת העצרת, "אמרו לי שזה לחזק את ההתיישבות, אז באתי בשביל לחזק".

"צריך לבנות במבשרת אדומים (E1) ומי שמתנגד לכך, מתנגד לכך שגוש מעלה אדומים יהיה חלק ממדינת ישראל ושלא יספרו סיפורים", הבהיר כץ והוסיף, "ארץ אחת, מדינה אחת, חזקה ומלוכדת עם יהודה שומרון וחברון".

כץ דחה את האיומים מצד העולם בחרם על ישראל, "פעם דיברנו כולנו על זכות אבות, לאחר מכן דיברו על ביטחון, אחרי זה בעיה דמוגרפית והיום על החרם. אנחנו לא חוששים מחרם. נמשיך ונבנה את ההתיישבות ואת כל ארץ ישראל".

"נמשיך לסלול כבישים כדי להתאפשר להתיישבות להתפתח בארץ הזו, זה הזמן לחזק את ההתיישבות במעשים ופחות מדיבורים".

שר החקלאות, יאיר שמיר אמר כי "' 'באנו לכאן כדי לומר לכם: אנחנו איתכם. באתי לפוליטיקה כדי להיות פה, הגעתי לשולחן ממשלת ישראל כדי להרים את היד בזמן הנכון ולומר את הדברים הנכונים ושלא יאבדו את האמונה בצדקת דרכנו ורק אמונה זו תיתן לנו את הכוח להשלים את החזון".

רבה של קריית ארבע-חברון, הרב דב ליאור, קרא בעצרת במבשרת אדומים להחיל את ריבונות ישראל על כל מרחבי הארץ.

"איך יתכן שנציגים רשמיים של ישראל אומרים ששליטת ישראל ביו"ש זה כיבוש? זה שייך לעם ישראל לפי תפיסת התורה".

הרב ליאור הוסף כי "על ממשלת ישראל ושריה לדעת שיש לנו ציבור בריא ונוער נפלא ומזה ישאבו את העוז והגבורה ויכריזו שארץ ישראל שייכת רק לעם ישראל".

סגן השר, הרב אלי בן דהן אמר, "באתי לכאן קודם כל כאדם פרטי, שחשובה לו ארץ ישראל, שהיא נמצאת בדמו".