"רבני קהילות בעיר ירושלים מרגישים כיום שאין להן אל מי לפנות בשאלות הלכתיות, המצב הזה דורש שינוי" כך אמר הרב אריה שטרן, ראש מכון הלכה ברורה ומועמד הציונות הדתית לתפקיד הרב הראשי של ירושלים במפגש פתוח שנערך לאחרונה עם קבוצה מתושבי העיר.

במפגש, ביוזמתו של עורך הדין אריאל מרסקי מטעם סיעת 'ירושלים מאוחדת', הציג עצמו הרב שטרן בפני קבוצה מתושבי העיר ירושלים ונשאל על עמדותיו ותכניותיו כרב הראשי של ירושלים.

הרב שטרן מתח ביקורת נוקבת על שירותי הדת ועיר וטען כי כיום "אין אחריות ציבורית על שום דבר מהשירותים הדתיים".

לדבריו, "אמנם יש עובדים מסורים ורבנים שפוסקים עבור מחלקות אבל אין זה בגדר אחריות ציבורית אלא בגדר של עבודה ולכן אין כל כך בפני מי להתלונן כאשר יש משהו שמשתבש".

כאשר התבקש הרב שטרן לתת דוגמה לדבריו, אמר הרב כי "יש משגיחי כשרות ופוסקים של המועצה הדתית שלא אוכלים במקום שבו הם נותנים תעודה. דבר זה הוא אבסורד וברצוני לשנות זאת".

הרב שטרן הדגיש כי על משגיח לכבד את תעודת הכשרות אותה הוא בעצמו מעניק ואף אם אינו יכול לאכול את כל תפריט המקום בעקבות חומרות שקיבל על עצמו הרי שעליו להקפיד לאכול מנות מסוימת בכדי להוכיח שהוא סומך על תעודת הכשרות.

עוד אמר הרב כי לא יתכן שינם רק חמישה רבני שכונות מן המגזר הציוני וכי המצב דרוש תיקון "מורי הוראה רבים בעיר מגיעים אלי כבר שנים לעזרה וייעוץ הלכתי עבור קהילתם" סיפר הרב שטרן "מתסכל אותי שאין מספיק רבני שכונות וכי מתוך 60 רבני השכונות הקיימים יש רק חמישה רבני שכונות מהציבור הציוני".

הרב שטרן הסביר כי כפי ששכונה או ציבור חרדי מעוניין בפוסק חרדי, כך שכונות או ציבור ציוני מעוניינים בפוסק ורב שכונה ציוני ויש לאפשר זאת. כדוגמה לדברים סיפר הרב שטרן כי בסופת השלג האחרונה רבני קהילות רבים פנו אליו בשאלה בנוגע לעירוב ולאחר שברר את הסוגיה אל מול אחראי העירוב מטעם הרבנות השיב להם תשובה הלכתית. "זה מוכיח שרבני קהילות מרגישים שאין להם היום למי לפנות בשאלות" אמר הרב שטרן.