בקמפיין הבחירות הראשון שלו, רק לפני שלוש שנים, הצהיר בנט שוב ושוב ושוב כי הציונות הדתית סיימה את תפקידה כ'מש"ק הדת' בצה"ל, אך למרבה האירוניה, שר הביטחון משה יעלון קבע, לאחר איחור רב, כי תפקידיו של סגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן יהיו לא פחות ולא יותר מאשר תפקידי מש"ק הדת של צה"ל.

יעלון קבע כי הרב בן דהן יופקד על הגיור בצה"ל, וכן על נושאי המכינות הקדם צבאיות וישיבות ההסדר. במסגרת נושא הגיור הוא יוכל לבחון את מערך הגיור בצה"ל על מנת להגביר את הגיורים בצבא, כך פורסם הבוקר בישראל היום.

בנוסף, קבע יעלון, יופקד הרב אלי בן דהן על נושאי השוואת החקיקה מישראל ליו"ש, וכן יעסוק בפרויקטים של תשתיות ציבוריות ביו"ש. המשמעות של תפקידים אלו הוא שהרב בן דהן יוכל לקבוע באופן מסוים נושאים מסוימים ביו"ש, אך ברוב הנושאים המהותיים - בנייה וביטחון, דריסת הרגל שלו תהיה מועטה עד בלתי קיימת.

בהסכם הקואליציוני בין הליכוד לבית היהודי נקבע כי הבית היהודי תקבל את האחריות על המנהל האזרחי, אך שר הביטחון לא מסר את האחריות על המנהל לרב אלי בן דהן, ונראה כי הליכוד לא מתכוון כרגע למלא את חלקם בהסכם. באופן אבסורדי למדי, החלטה זו של הליכוד מגיעה בדיוק יממה לאחר אישור סעיפים שונים בהסכמים עם המפלגות החרדיות, זאת למורת רוחם של חברי הבית היהודי.